reklama

Neznesiteľne dobré rady

Upodozrievam samu seba, že ak konám dobro, tak aj kvôli sebe. Áno, áno. Síce nie zo zištných dôvodov, ani preto, aby som sa  niekomu zapáčila, alebo z povinnosti. Jednoducho, cítim to ako vlastnú potrebu k svojej spokojnosti, vyrovnanosti,  k svojmu dobru. Uznávam, že moje dobro môže byť občas pre niekoho neznesiteľné:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

„To nedeláš dobre Jaromíre! Co jako? Že vracíš ty vypálené sirky do krabičky. Jednou se Ti to vymstí!:) Zacitovala som môjmu dospelému synovi, krátky dialóg z filmu Vesničko má stredisková, keď si nechcel dať na hlavu čiapku, pri mínus dvadsať stupňových mrazoch. Radu pochopil a prijal. Ak ten, komu sú dobré rady určené, ich tak nevníma, je mu zbytočné niečo dokazovať, má vlastnú predstavu. Okrem toho pravda a dobro má toľko podôb, že pomaly je ich škoda hľadať. Veď ja, čo robím?! To isté, teda obyčajne. Skoro každú radu jedným uchom dnu, druhým von. Sama viem, čo je pre mňa najlepšie:)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No veď hej, múdremu neraď. Občas môžu ísť dobré rady riadne na nervy, najmä keď ich niekto vnucuje. Cítim sa ako hlupaňa pri radách, čo by som, akoby som mala toto a tamto, pre dobro veci urobiť. Ale rovnaká hlupaňa sa cítim, keď ja niekomu nepoviem, že takto to treba, dokonca mám pocit, že ho klamem, keď nepoviem vlastnú pravdu a nechám ho "v nevedomosti":)

Zdá sa mi, že ja potrebujem robiť dobro, kvôli sebe. V skutočnosti je to moja sebeckosť, také čudné, ale je. Najlepšie je také dobro, keď ani nevieme, že sme nejaké vykonali. Neviem, či rýchlosť šírenia dobra je rovnaká, ako rýchlosť šírenia zla. Podľa mňa by mala byť rovnaká, aj keď sa zdá, že zlo sa šíri rýchlejšie. No hej, lebo robiť zle je niekedy prirodzenejšie, nie každý je taký sebecký ako ja. A ešte neviem, či prítomnosť dobra, znamená neprítomnosť zla .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hela, dobre Ti radím, ďalej už nepíš, lebo sa zamoceš do pavučín slov. Dobre, ale ešte toto ma napadlo. Niekedy, keď vôbec nerozmýšľam, či je niečo dobré, alebo zlé, ale jednoducho s istotou viem, tak vtedy mi nikto neradí . Možno je dobro a s tým spojené dobré rady, určitý druh istoty.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu