reklama

Ženy v neviditeľných rukavičkách

Kedysi, žena bez rukavičiek, bola ako „nedoobliekaná". Nebola to výsada len určitej spoločenskej vrstvy.  Mestské ženy nosili rukavičky  a  klobúky a ženy na dediny, ak nenosili všelijaké čepčeky ku kroju /neraz drahšie ako klobúky/, tak v lete nosili ľahké, svetlé kartúnové  šatky a v zime „štofky".  Nemám rada  slovo slúžka, ale aj slúžky nosili rukavičky a klobúky, bola to pekná móda. Viem to podľa fotografie mojej mamy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

Nemusí ich nikto vidieť, ale my ženy vieme, že nosíme na rukách neviditeľné rukavičky celý život. Pravdaže sa menia počas nášho života, aj keď sú neviditeľné. Vieme prečo, tak nám to nevadí. Diktuje nám to čas a naša služba. Meníme si ich preto, lebo jednoducho musíme.

V mladosti som „nosila" jemné a hladkavé. Dlho mi vydržali, aj teraz ich stále mám, ale sú skryté, ako čipkované prádlo, načo ich vystavovať. Na bežný život som si natiahla pevnejšie ochranné rukavičky, ani neviem pred čím, inštinktívne. Možno, aby som sa sama neporezala, keď čistím zeleninu do polievky, alebo aby sa mi do rúk nezadrela trieska ostrých slov, ktorá by sa nedala viac vytiahnuť a potom by ma z toho bolela duša celý život.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Máme ľahší život, ak pochopíme cenu svojich ženských rúk-avičiek:) Sú potrebné pre všetkých, ale aj pre nás. S dávkou vlastnej noblesy môžeme sa ne hrdo pozrieť a kochať až do staroby , pravdaže si to zaslúžia.

Aj teraz nosím rukavičky na rukách, sú utkane z pavučinových vrások letokruhov života. Mám zopár drobných jazvičiek, ale sú tam, z tých čias, keď som si nedala na seba pozor. Ešte som nevyskúšala boxerské rukavice, ale keby bolo treba, tak si ich navlečiem, lebo my ženy sa len tak ľahko nevzdávame:) Ale krajší a prirodzenejší je pohľad na ženskú ruku v kvetovanej rukavičke, tie máme všetky radi bez rozdielu veku:)

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu