reklama

.časnosť.

Pozerám sa  von z okna. Vidím strom v záhradke. Čerešňu. Zdá sa mi, že len nedávno kvitla. Kvety sa premenili na čerešne, zjedli sme ich. Už sú minulosť. Teraz sa pozerám na pár žltých chvejúcich sa listov v jesennom vetre. Vyzerajú ako prechladnuté, alebo uplakané. Na koncoch listov sa ligocú primrznuté kvapky. Môže to byť slza, ale aj sopeľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Otvorila som okno, záclona sa z vlastnej vôle vytiahla von, spolu s vôňou sviatočného obeda. Strakatá mačka sedí na schodíkoch nášho domu a vykrúca fúzom. Prší, je hmla, okrem mačky niet na ulici nikoho. Ukážková jesenná dušičková nostalgia. Veď je to vlastne pekné, pomyslela som si. No hej, ale smutné. Je mi tak pekne smutno. Teraz.

Čo je časnosť, to mám predstavu. Dva krajné body a medzi tými je moja časnosť. Zložené dve slová čas a prítom-nosť. Časnosť. Večnosť je komplikovaná. Je to stále a nikdy. Je to nič a všetko. Vo večnosti nie je smútok, ale ani radosť, možno pokoj? Neviem, až tak sa večnosťou nezoberám, mám dosť iných praktických a užitočnejších starostí. Smútok patrí k životu. V časnosti zaplní prázdne miesto, po tých, ktorí odišli. Nezdržujte nasilu smútok, chce ísť preč, svoju úlohu splnil. Treba uvoľniť miesto pre radosť. Raz príde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odišli? A čo ja viem, či vlastne nezostali. Pre nich čas zastal. To predsa, ja sa rútim životom, vesmírom ďalej. Už som skoro taká stará ako môj otec, keď zomrel. A babička, čo sa dožila skoro sto rokov mi raz povedala, že je od svojho muža už o 40 rokov staršia a či ju spozná, keď za nim príde:) Ja to nevyriešim, nech je ako je, ale myšlienke, že sa raz stretnem so svojimi blízkymi chcem uveriť. Možno budeme spolu šumieť v korunách stromov, ktovie.

Vietor sa oprel o našu čerešňu a konáre súhlasne prikývli. Listy zo stromu sa spokojne vzniesli, zakrúžili a odleteli, tak ako moje dušičkové myšlienky.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu