reklama

Prevencia

Dobré ránko a na zdravie. Aj Tebe, povedala tetka Evka a tiež si chlipla z prevencie. Líca jej zružoveli ako mladici. Tužina, mľask. Zasmiala sa. Už nikomu nerozdávaj z tej našej  slivovice, necháme si ju len na prevenciu, povedal  strýko Ondrej. Ja takú univerzálnu prevenciu neužívam a ktovie, či nerobím chybu, nemusela by som chodiť po doktoroch a nemala namiesto zdravotnej  karty  hrubý trojdielny román na pokračovanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Ak už idem na preventívnu prehliadku a doktor povie, veci sa majú tak a tak a dobre by to bolo vyoperovať, tak by som mala poslúchnuť. Aj som sa ho spýtala a naozaj to musí byť?! Preto ste predsa prišli, aby ste sa v budúcnosti vyhli horším problémom, to je predsa zmysel prevencie. Na operáciách, ktoré nie sú akútne, je jedna vec veľmi zaujímavá. Ak sa operácia vykoná, tak sa človek nikdy nedozvie, či bola naozaj nutná, ale ak sa nevykoná tak sa to časom ukáže a niekedy, môže byť už neskoro.

Keby som nešla na preventívnu prehliadku, mohla som byť zdravá, aspoň v duchu, pomyslela som si. A ak doktor povie, rozhodnúť sa musíte sama, priam z tej vety ešte viac ochoriem. Zato, ak doktor povie, je to negatívne, tak to je tak silne pozitívne, že by človek od radosti výskal a objímal celý svet

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zubný, očný, babský. Áno, chodím, chodím na preventívne prehliadky k lekárovi. Veď hej, človek je rád, keď ho zrevidujú. Ale keby som nešla, tak nemám dilemu a možno zomriem v deväťdesiatke zdravá ako naša tetka Evka, ktorá vôbec nemala zdravotnú kartu. Ale takto! Odporúčam Vám, ešte toto a tamto vyšetrenie a tie kŕčové žily, no, ak nie ste modelka, tak v poriadku. Vtipálek jeden doktorský. Nié, nie som modelka, vykríkla som od hrôzy, dajte pokoj mojim nohám.

Ak človeku chutí jesť, dobre mu trávi a má pokojný spánok a ráno sa prebudí odpočinutý a má dobrú náladu, tak je podľa mňa zdravý. Ja som veľmi rada ak sa ráno prebudím a nepribudla mi cez noc žiadna choroba!:) No veď je to pravda. Večer zdravý ako repa a ráno vás sekne a ste odpísaný.Za chorobný prejav nepovažujem nechuť ráno vstávať a ísť do roboty, alebo do školy. To je normálny stav. No, ale ľudia sú rôzni a za prevenciu považujú rôzne veci. Niekto vyskočí z postele ako srna a hneď ide behať, alebo cvičí. Mňa by vyvalilo, ja musím pekne postupne štartovať deň, občas sa preventívne bachnem späť do perín, veď viete, aby sa mi tlak vyrovnal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevencia je podľa mňa neisť sám proti sebe. Neničiť sa na duchu ani na tele. Ničiť sa dá skoro všetkým. Veru, život nás ničí. Aj keď je pravda, že vo všeobecnosti tie najzábavnejšie a najpríjemnejšie veci života sa považujú za škodlivejšie, ako tie nudné a nezaujímavé. Dá sa ničiť aj veľa športom, málo športom, aj málo jedením aj veľa jedením. Niekoho ničí aj láska. A niekoho zase láska vylieči.

No hej, ale to sa človek musí sám dobre poznať, aby vedel kedy je pre neho niečoho príliš veľa a kedy príliš málo. Rovnováha v živote je asi najdôležitejšia. Hovorím rovnováha, nie rovná nudná čiara ako posledné EKG. A hlavne, držať sa v rovnováhe vtedy, keď nám niečo je a nespadnúť od strachu zo strachu z chorôb na zadok. Urobila som všetko čo sa dalo, to je dobrá veta, upokojuje ma:)

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu