reklama

Omrvinky z panského stola

Ani kura nehrabe zadarmo, pomyslela som si. Iba ak by  bolo slepé. Dokonca ani slepé kura nehrabe zadarmo. Akosi vycíti, že niečo z toho bude a tak hrabe. To je prirodzené. Irituje ma, keď mi niekto, najmä komu nedôverujem, núka niečo  zadarmo a najmä, je mi to podozrivé. To predsa nie je možné, čo sme v komunizme?!:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Spomenula som si, ako na hodine občianskej výchovy, /na začiatku druhej polovice minulého storočia, na základnej škole/, prestalo ma baviť počúvať rozprávanie súdružky učiteľky o ničom , dokonca ma prestalo baviť hrať aj „lodičky“ so spolužiakom a tak som zdvihla ruku a prihlásila sa. Suška učiteľka povedala, ak nevydržíš, tak choď... Vydržím, ja sa chcem , prosím, niečo opýtať . „?“ Také ticho v triede som ešte nepočula. „Kedy už bude komunizmus a čo všetko bude zadarmo?! Učiteľka nebola hlúpa a okrem toho, môj pôvod dieťa-proletárka, ju nabádal k opatrnosti. K zbytočnej, lebo to bola otázka z rebelskej nudy môjho veku k spoločnosti, zmiešaná so zdravým sedliackym rozumom, ktorý som podedila po svojich pracujúcich predkoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Doteraz si pamätám jej odpoveď. Keď bude niečo zadarmo, tak ľudia budú veľmi vzdelaní, múdri, pracovití a spravodliví a zoberú si len toľko, koľko potrebujú. A a a to nebude tak skoro. Len sa pekne učte, učte a učte a potom uvidíte výsledky. Aj jej to vŕtalo v hlave a tak povedala. Dobre, tak vám poviem príklad. Zápalky. Zápalky možno budú niekedy zadarmo. Načo by bolo niekomu viac zápaliek ako ich spotrebuje, keď by ich nemohol ani predať, na čo by mu boli. Rozumnejšie by bolo keby bol chlieb zadarmo, ale to nejde, lebo ľudia by ním kŕmili sliepky. Na chlieb si každý musí zarobiť.

 Cestovanie vlakom zadarmo ma nenadchlo, je mi to podozrivé. V podstate ma to viac obmedzuje ako vyhovuje. Nech sa mi nestrkajú do do priazne. Nižšia cena plynu pre domácnosť by mi vyhovovala, lebo na Liptove sú len dve ročné obdobia, zima a skurvenázima a v dome kúrime plynom,/takže nejaká kompenzácia, či zvratky:) by prišli vhod/. Hej, aj drevom v krbe si prikúrime aj šetríme a otužujeme sa. Čo som to vlastne chcela povedať, aha už viem. Nestojím o odrobinky z panského stola, nečakajte za ne odo mňa žiadnu vďaku, nezaslepíte mi tým oči, vidím, čo je za tým. Nič nie je zadarmo.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu