reklama

Volebná diskusia v kuchyni

Z kuchyne sa vždy ozývajú nejaké zvuky. Slobodné.  Chladnička si spieva a občas vydá zvuk akoby ju bolelo brucho, kanvica syčí, voda kvapká,  na šporáku sa niečo varí, prípadne kypí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Je to neutrálny priestor, kde sa stále niečo deje, kde sa schádza celá rodina a každý má pocit, aha, tu som doma, poviem čo si myslím, čo by som potreboval, čo nechcem, čo chcem, ale nik netvrdí, že má pravdu. Rozprávame sa. A nielen o rôznych chutiach na jedlo, ale aj o názoroch. V kuchyni sa rodia moje geniálne plány a napadajú ma také silné myšlienky, že ma neraz premôžu a sama im uverím. 

Madam, zdvihnite zadok, je deväť hodín ráno, raňajky sú na stole, ozvalo sa z kuchyne. Jediný benefit dôchodku, ktorý si užívam je, že nemusím skoro ráno vstávať, tak mi dajte pokoj. Idém, idém. Zakričala som. Zdvihla som ukazováky na rukách a asynchrónne som nimi dvakrát pokývala, akože som si zacvičila. Zrkadlo v kúpeľni bolo ku mne zhovievavé. Aha, len potiaľto, bližšie nie, zrazu mi povedalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Vôňa kávy sa miešala s jemne pripálenou hriankou. Muž si utieral med z trička, čo ma veľmi potešilo, lebo, keď si ja kycnem, tak, no nič. Čo nové vo svete, opýtala som sa a chcela som si „vytrhnúť“ kus raňajších novín. Dobrá reďkvička, pochválila som a medzi hryzkaním čítala noviny z druhej strany. No, túto rozdrapgambu by som nevolila. Koho voláš rozdrapgamba, zaujalo muža. Trumpa, predsa. Čo sa Ty staráš, kto bude prezident v Amerike, tu sa staraj a vyberaj koho budeme voliť, ak budeme, teda my dúfam ešte budeme, ale ak pôjdeme voliť. Jáj, povedala som a zatvárila som sa záhadne. Možno by sme sa prekvapili, že aj pre nás je dôležité, kto bude americký prezident. Uznanlivo na mňa pozrel, nezdáš sa, žena :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Chceš voliť logicky, alebo inštinktom, či srdcom, či sedliackym rozumom, podľa sympatií, či krásy? Neprekvapilo by ma keby si Ty volila podľa krásy. Veru, veru, nie zlý nápad, vážne som povedala. Akoby ho had uštipol. Ja by som Ti odňal volebné právo. Hop, hop, brzdi. No tak schválne, ktorý je z politikov najkrajší, podľa Teba. Sulík, povedala som. Nie je pre Teba primladý, mohol by byť Tvojim synom, rozumieš mu? 

 Hádam si nevyberiem starých, takých ako ja, také mole múčne. Koho? No starú generáciu, ja hriešnica a k tomu luteránka! Ja si myslím, že byť v politike toľko rokov je taká silná droga, že si už nemôžu odvyknúť. Skrátka nemôžu bez nej žiť, lebo chcú napraviť svet a považujú to za svoje poslanie. Asi. Ináč by spali do deviatej ako ja a hrali sa s vnúčatami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A logicky? A mám ja vôbec nejakú logiku, zasmiala som sa. Nerob sa, hovor! Logika a sedliacky rozum mi hovorí, že by som mala voliť tých, ktorý mi poskytnú okamžité výhody, vzhľadom na môj vek, teda sľubujú a verila by som im. Teda Fico! „Karty“ mu idú dobré, dokonca s nimi majstrovsky hrá, len nech toľko nechváli seba sa, čo on všetko urobil pre moje blaho.

 A ten Rado? Rado sa chytil do vlastnej siete, trhá ju a ničí svoju úmornú robotu. Skoro mi je ho ľúto. A Matovič? Veru, šarmantný muž. Ježiši, treba ťa dať pod kuratelu, si hrozná.

 Všetkých 23 strán, ktoré idú do volieb majú rovnaký cieľ aj keď každá chce ísť inou cestou, tou ktorú považujú za najvýhodnejšiu, najrýchlejšiu, najlepšiu, dúfam, že nie pre seba. Všetci chceme úspešné Slovensko, šťastné rodiny, spokojnosť. Keby existovala strana ISTOTA, tú by som volila, zhrnula som svoj príspevok do kuchynskej diskusie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Často sa cítim politikmi oklamaná. Možno, že je lepšie občas sa nechať oklamať, než nikdy nikomu neveriť.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu