reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x
reklama

Súkromné

Kapor, salónky a orechy

Helena Smihulova Laucikova

Kapor, salónky a orechy

Čaro Vianoc netrvá dlho. Môže sa objaviť nečakane aj v spomienkach. Podelím sa.

  • 30. dec 2023
  • Páči sa: 10x
  • Prečítané: 561x
  • 6
What is huncút?

Helena Smihulova Laucikova

What is huncút?

Malých kníhkupectiev je čoraz menej, ale o jednom viem, chodí sa tam rovno z ulice,

  • 18. apr 2023
  • Páči sa: 11x
  • Prečítané: 621x
  • 0
Šťuknúť vypínačom

Helena Smihulova Laucikova

Šťuknúť vypínačom

Vietor zlostne šmaril do okna hrsť snehu, až som sa uhla. Vetvy vysokej borovice pod oknom ťažil mokrý sneh.

  • 15. mar 2023
  • Páči sa: 10x
  • Prečítané: 444x
  • 6
Predtým ako som zostarla

Helena Smihulova Laucikova

Predtým ako som zostarla

Každých sedem rokov, približne, dostaví sa mi pocit, že som stará. Obyčajne sa niečo zmení, stále som to ja, ale iná.

  • 3. feb 2023
  • Páči sa: 79x
  • Prečítané: 3 222x
  • 29
Parfém

Helena Smihulova Laucikova

Parfém

„Parfém je neviditelný, nenahraditelný doplnok módy. Avizuje, že žena prichádza a pripomína, kedy odišla“.

  • 4. jan 2023
  • Páči sa: 13x
  • Prečítané: 615x
  • 27
reklama
Kufor

Helena Smihulova Laucikova

Kufor

Môžem si dať do kufra svoje poklady, opýtalo sa malé dievčatko mamy. Mama bola smutná, zamyslená , nepovedala nič,

  • 18. aug 2022
  • Páči sa: 12x
  • Prečítané: 714x
  • 9
Kuchynské omrvinky

Helena Smihulova Laucikova

Kuchynské omrvinky

Pod stolom som pozametala omrvinky z rožkov , zakotúľanú pilulku, opustenú žltú pastelku a moju gumičku do vlasov.

  • 25. apr 2022
  • Páči sa: 20x
  • Prečítané: 641x
  • 12
Ilúzia mieru

Helena Smihulova Laucikova

Ilúzia mieru

Uškŕňala som sa a čakala na záver filmu, keď nová miss krásy, neviem už akého štátu, povie: „Som za svetový mier“.

  • 4. apr 2022
  • Páči sa: 10x
  • Prečítané: 681x
  • 8
Mladosť v r.1968

Helena Smihulova Laucikova

Mladosť v r.1968

Vlak, ktorý ide do Paríža by nemal byť taký  obyčajný, sklamane si pomyslela Magda.  Dlho nemohla odtrhnúť pohľad od ceduľky upevnenej hrdzavejúcimi skrutkami na dverách vagónu. Bratislava- Sttutgart - Paríž. Cez Prahu.

  • 21. aug 2021
  • Páči sa: 22x
  • Prečítané: 1 475x
  • 20
Kontinuita liniek

Helena Smihulova Laucikova

Kontinuita liniek

Odpila som si z minerálky a kamarátke Gabe, z ničoho nič, som mysliteľsky povedala, „všetko sa vyvíja“. Hovor zrozumiteľne, ak ešte vieš, vidíš, že bojujem s teplom, tak nechci, aby som aj rozmýšľala.

  • 6. júl 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 335x
  • 4
reklama
Za oknom

Helena Smihulova Laucikova

Za oknom

Prvé čo si pamätám z detstva je pohľad z okna. Tehlový „baťovský dom“, okná pozerajú na Gerlach, letná búrka, blesky udierajú do kotla, stojíme s mamou pri okne a pozorujeme prírodné divadlo.

  • 10. jún 2021
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 399x
  • 13
Generácia 75+

Helena Smihulova Laucikova

Generácia 75+

To je moja generácia. Narodená tesne po vojne. Som stará ako mier. Dôchodcov, do tej skupiny patrím aj ja s mužom, ak neochoreli , paradoxne , pandémia sa pri troche šťastia, až tak veľmi nemusela  dotknúť, ako rodín s deťmi.

  • 17. feb 2021
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 190x
  • 9
O písanom slove

Helena Smihulova Laucikova

O písanom slove

Mne sa zdá, že písané slovo má väčšiu váhu ako hovorené, ale má nevýhodu, že čo sa raz napíše nedá sa vziať späť. Niekedy by som aj chcela, ale je to zbytočné, vysvetľovaním sa zamocem ešte viac, a to už nechápem ani samu seba.

  • 28. dec 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 383x
  • 19
Derniéra bez potlesku

Helena Smihulova Laucikova

Derniéra bez potlesku

Ale mi prídeš na pohreb, opýtala sa ma suseda, blížiaca sa vekom k deväťdesiatke. Prekvapilo ma ako sa potešila, keď som rozpačito povedala, jasné, že prídem, akože by som neprišla.

  • 22. okt 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 600x
  • 2
Detská Univerzita Komenského

Helena Smihulova Laucikova

Detská Univerzita Komenského

Hela, neviem či sa to smie, ale nerád by som vynechal prednášku, tak to zober za mňa, lebo ja som v dennom tábore a práve v stredu ideme vyrábať čokoládu, tak uznaj, že rozdvojiť sa nemôžem.

  • 16. júl 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 368x
  • 9
reklama
O dôležitosti pádov

Helena Smihulova Laucikova

O dôležitosti pádov

Najčastejšie robíme chyby v mladosti. Máme príliš veľa energie, sebavedomia, naivity, túžob a málo skúseností a k tomu pocit, že sme najmúdrejší:) Krásne obdobie.

  • 25. jún 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 473x
  • 10
"Česť práci – pánboh uslyš"

Helena Smihulova Laucikova

"Česť práci – pánboh uslyš"

Moja práca je dôležitejšia, však starká, lebo liek čo vyrobím bude zachraňovať životy a to je najviac, povedal Tomáš. No, ale, keď už budeš zachránený, tak musíš aj obedovať, nedal sa Miško, lebo aj od hladu sa dá zomrieť.

  • 26. máj 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 313x
  • 7
Na všedný deň a na nedeľu

Helena Smihulova Laucikova

Na všedný deň a na nedeľu

Staršie tričká posuniem z levelu „na lepšie“ na nižší level, na všedné nosenie. Občas končia, pod svoju úroveň, ako prachovky. Ale niektoré šaty sa nedajú nosiť na doma.

  • 20. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 469x
  • 11
Vtedy, keď neboli mobily

Helena Smihulova Laucikova

Vtedy, keď neboli mobily

Vtedy, keď som bola mladá, v šesťdesiatych rokoch minulého storočia, mať doma telefón bola veľká vymoženosť a keby ste sa aj potrhali, tak ho hocikomu nepridelili.

  • 26. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 060x
  • 12
Pohľadnica

Helena Smihulova Laucikova

Pohľadnica

Klapp! Známy zvuk, tak si klapne naša poštová schránka, keď prehltne list, či pohľadnicu. Utrela som si ruky od cesta, len tak halabala a otvorila okno na kuchyni.

  • 20. dec 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 444x
  • 9
reklama
SkryťZatvoriť reklamu