reklama

Psie prázdninové zápisky

Dobre, tak  ho privez, Áno, áno. Tak, ako každý rok, na desať dní? Dobre. Nie, nezačínaj  s tým,  pravdaže by som ho nedala do útulku. Nestresuj, čo by sa vám malo stať?! Nezabudni na preukaz o očkovaní a vieš čo, dones mu aj jeho vankúš, lebo minulý rok presnoril celý dom , dokonca obvinil susedu, že mu ho ukradla. Ale nie, suseda sa rozpráva so mnou , chápala to, len Astor nie. Tak zajtra vás čakám, ahoj.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Zase ma toho roku šupli na prázdniny k Hele. S Helou to ide dolu vodou, nechce mi dovoliť robiť psie kusy, asi starne. Nutne potrebuje nejaké rozptýlenie, zábavu. V tom som dobrý. Ja jej tak zvýšim adrenalín, že ešte na Vianoce bude na mňa spomínať. Pridám radosti do života, poriadne ju naštvem, popreháňam po tráve, až bude lapať dych a poobede zaspí od únavy, v lehátku pod stromom, ako drevo. Hlavu si položím na jej papuče a budem ju strážiť, lebo ju mám rád.

Hneď prvý deň som vykonal hrdinský skutok. Odohnal som hrozne veľkého chlapa, skoro o hlavu bol vyšší, ako ja. Bol by som ho aj rafol, lenže Hela pribehla s vytreštenými očami, „to“vzala na ruky a MŇA vyšvácala novinami po zadku. Som nepochopený a urazený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes sekám dobrotu, včera som sa zbytočne predvádzal ako zlý pes. Ráno pršalo a s Petrom sme behali po mokrej tráve. Peter nie, ale ja som si dal aj osviežujúci bahenný kúpeľ. Hela nebola s nami, lebo je spachtoš. Na terase Peter začal tancovať okolo mňa s handrou, asi sa chcel ešte hrať. Tak sme si ešte pekne spolu zastepovali a aby sme aj Helu potešili, nechali sme jej pekné packy od blata. Nech má aj ona niečo z našej prechádzky.

Daj ochutnať, čo to máš, povedal Astor a majetnícky si položil labu na moju nohu. Nebuď taká „pes“. No určite. Nedám. Už si zabudol, aký si ty robil cirkus, keď som omylom zjedla tvoj keks? Že omylom, chutia ti, priznaj. Hela, ty si, fakt čudná. Uvedomuješ si, že ja ti preukazujem láskavosť, ak ochutnám z tej gebuziny, čo si navarila? Nič ti nedám, máš svoje. Hrozná ženská, ako to ten Peter s ňou vydrží, zavrrrčal si pod nos a urobil psie oči na muža.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Astor nemá rád, keď mám na očiach okuliare. Daj si ich dolu a pozri sa mi priamo do očí. Vidíš, vidíš ako uhýbaš pohľadom! Vyhral som. Ja som tu pán a budeš ma poslúchať, lebo som vyhral. Tak to teda nie, aspoň fifty-fifty. Ja pán, ty pán, ohradila som sa.

Idemééé. Nie nepustím ťa z vodítka. Astor ku mne, k nohe! Nepozeraj sa mu do očí, tomu veľkému psovi. Nesnaž sa mu vnútiť veľkú dominantnosť malého psa. Kde má pána, ježišikriste, už je po nás. Netrhaj sa Astor, nebreš, ticho. Zavrime oči a ticho stojme, robme sa , že tu nie sme. Sleduj Hela, neboj sa, ja s ním urobím poriadky. Neviem, čo si povedali medzi štyrmi očami, lebo ja som mala svoje zavreté, ale Astor zvíťazil. Tentokrát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trasľavým hlasom som mu povedala, nezaťahuj ma viac do svojich psích šarvátok. Ja sa inokedy so všetkými psami priateľsky pozdravím, porozprávam a každý ideme svojou cestou. Sú to slušne vychované psy. Len ty si nedáš povedať. Zapáraš, si nespratný, drzý, arogantný psí delikvent a recidivista. Raz ti to spočítajú a potom ťa smiech prejde. V skutočnosti mám Astorove psie kusy a darebáctva rada, nedá sa na neho dlho hnevať, pomyslela som si.

Zadriemala som v tieni stromov , našej záhrady. Prúžkované žlto-biele lehátko, kniha spadnutá na zem, pohár s vodou, jemný vánok, šum lístia , záblesk slnka ako náhla myšlienka, ale je nám pekne spolu, Astorova hlava na mojich papučiach, vyzerá ako plyšový psík, čo vie odpovede na všetky otázky sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zajtra si už preňho prídu. Aj sa teším, aj mi bude chýbať.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu