reklama

V pasci cudzej reči

Ešte pred pár rokmi, človek ovládajúci anglický jazyk a  majiteľ kostýmu, prípadne obleku, tak sa mohol okamžite a rovno stať aj managerom, tak sa to cenilo:) Dnes  to už nestačí, lebo na Slovensku skoro každý vie po anglicky. Od malých detí, cez barmanku až po ministra. Iba ja, len tak, habkám. Pravdaže sa slovník a znalosti líšia úrovňou, primeranou spoločenskému postaveniu, alebo aspoň by sa mal:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)

Občas sa cítim trápne, že všetci okolo mňa ovládajú cudzie reči a ja, ja, škoda hovoriť. Pravdaže som tento handicap chcela už niekoľkokrát napraviť. Nikdy nie je neskoro, ani po šesťdesiatke, začať sa učiť cudziu reč. Niečo sa síce na mňa nalepilo za päť rokov, ale z neznámeho a bližšie nešpecifikovaného dôvodu, končím vždy pri XV lekcii. Zvláštne, som ako zakliata, skameniem a ďalej ani hnúť:)

Všimla som si, že pri komunikácii v cudzom jazyku, moje nútené mlčanie, ale pozorné načúvanie rozhovoru, so sústredeným výrazom v tvári, má pre mňa veľmi zaujímavý, ale neželateľný efekt. Vzbudzujem veľkú dôveru, aha, ako ma táto žena pozorne počúva, každé slovo, zaujalo ju to, a o to viac sa na mňa obracajú, vysvetľujú a čakajú, čo ja na to! A keď vypotím" „sorry?" prípadne „Interesting, bud I did not, understand", som v pasci. Nikomu nenapadne, že ja to neviem ani len preložiť, nieto pochopiť obsah, myšlienku. No čo už, tvárim sa záhadne ako Monalíza a nahlúplo sa usmievam. Zásadne neprikyvujem hlavou, lebo raz som takto súhlasila, s čím som, vôbec nesúhlasila:)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem toho, nie je Angličtina ako Angličtina. Tá naša „učebnicová" sa používa v praxi veľmi málo. Ani v Anglicku každý nečíta Shakespeara a v Amerike asi ešte menej. Jeden môj kamarát, hrdý na svoje rečové znalosti, absolvent Oxfordu /áno, aj takého som si vymyslela/, tak ten sa vôbec nevedel dohovoriť v Nevjorku s taxikárom, lebo to bol Číňan, ten taxikár, no tak uznajte, čo sa mám zbytočne trápiť!

Za dobré znamenie považujem, že aj niektorí cudzinci už pekne lámu Slovenčinu. Minule sa ma pýtal mladý muž so silným anglickým zemiakovým prízvukom, so slovníkom na kolenách, kde má odbočiť na Čertovicu a ja som mu hrdo odpovedala anglicky so slovenským prízvukom. Obidvaja sme sa smiali a nádherne si rozumeli. Keby sme nestáli na križovatke, aj by sme si pokecali, teda v rámci mojich XV. lekcií:)

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu