reklama

Namažem si kolená a uvidím:)

Namažme si kolená, namôjdušu sa vydáme, spomenula som si na ľudovú pesničku, keď som si večer  natierala koleno  liečivým sajrajtom. Táto  predstava vedľajšieho účinku mazania kolien ma rozveselila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Nóo, nesúvisí to síce priamo s vekom, hovorí mi doktor a sleduje, či sa neurazím, opotrebované kolená majú aj mladí ľudia. A športovci sú u mňa, ako doma, pokračuje ortopéd. So zaujatím obdivuje až na kosť akt mojej nohy, najmä kolena. Na snímku vidím, mali ste parádnu zlomeninu predkolenia, obidve kosti, tss, ts, typujem, že na lyžiach. Mhm, ale to je dávno, vtedy sa také úrazy neoperovali.

Je to oveľa lepšie, hovorím na kontrole, ale ani tancovať, ani lyžovať by som nemohla. Zrazu mi to prišlo strašne ľúto. Samú ma prekvapilo, čo som povedala. Možno preto, že som včera večer myslela na kamarátku Janu. Tá raz zahlásila, že keď už nebude môcť tancovať, tak môže rovno umrieť a veru aj tak urobila, tancovala až do smrti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozlúčiť sa s nejakou záľubou, alebo činnosťou, dokonca zmeniť svoj životný štýl, je veľmi ťažké, v každom veku a najmä v dôchodku. Myšlienka, že už nikdy viac nebudem robiť to a tamto a ani to, je smutná derniera života. Dolietala som, pristrihli mi krídla. A ja by som chcela ešte aspoň raz vzlietnuť. Ale je pravda, že môj duch je aj tak neskrotný, lieta kade-tade.

Nenatieraj sa už toľko, aj tak si všetkými masťami mazaná, povedal môj muž. Neboj, prejde, pôjdeme ešte do hôr, obviazal mi koleno upokojujúcim balzamom slov. Koleno si konečne urobilo pohodlie a zaspali sme. Snívalo sa mi, že som mala oblečený kroj a dupkala nohami v tanci. Ráno som v duchu hundrala, radšej som si mohla vo sne polyžovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ktovie či nemám príliš ťažké ťažisko, preto ťažko vzlietavam, uškrnula som sa v duchu:) Už je dobre, našla som svoju životodarnú esenciu, smiech, čo ma drží v pokojnej rovnováhe splývania s hladinou času. Topánky s vysokými podpätkami nevyhodím, veď môžem v nich len tak sedieť a prehodiť si nohu cez nohu, dobre to vyzerá. A taký lepák, ak budem mať s kým, zvládnem, pomyslela som si. A ani lyže netreba hneď hádzať do žita.

Nasilu hľadať nového koníčka je zbytočné, tak isto ako hľadať lásku. Buď sa objaví a osedlá si nás, zaplaví radosťou až zalapáme po vzduchu, aby sme chytili druhý dych, alebo, alebo, teraz čo?! Som zvedavá a budem vždy zvedavá, ešte šťastie, že to môžem byť až, až, celý život. Namažem si kolená a uvidím:)

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu