reklama

Archívna zmrzlina

Dejinami zmrzliny a nanukov  som sa nezaoberala, ale určite existujú. Pre mňa nie je dôležité, kto a kedy vymyslel zmrzlinu, ale kedy som ju objavila ja. Mohla som mať asi šesť rokov /r.l951/ a kvôli sľúbenej zmrzline od rodičov, u Razima, som bola ochotná ísť s nimi na nedeľnú prechádzku po nábreží Dunaja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Razim bol turecký zmrzlinár, vyrábal najlepšiu citrónovú zmrzlinu, akú som v živote jedla. Pred „Razimom „ bola vždy dlhá šóra. Keď sme už stáli na troch malých schodíkoch vedúcich do suterénu domčeka a postupne som videla, najprv vrch jeho bielej čiapky v tvare lodičky, potom čierne fúziská, nakoniec podávajúcu ruku s kornútkom zmrzliny, zalial ma slastný pocit výnimočnosti šťastného okamihu. Konečne ochutnám zmrzlinu. Takú už nikde nekúpite, iba ak vo svojom vlastnom archíve spomienok máte podobnú. Nechodím do Bratislavy často, ale keď idem okolo hotela Devín, tak si poviem, aha, tu bol ten malý domčúrik a Razim.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý nanuk som jedla v kine! Pamätám si túto udalosť veľmi presne. Boli sme v kine „Pohraničník". Cez žurnál prišla pani z kinového bufetu, v tmavomodrom plášti s bielym golierikom a pred sebou niesla krabicu s nanukmi. Čokoládové l,20 Kčs, obyčajné l Kčs. To bolo dvojnásobné blaho. Jesť nanuk a pozerať sa na film. Viem aj čo hrali! Francúzsku komédiu Prázdniny pána Hulota a hral tam skvelý komik, čo mal zuby ako dobrácky kôň . Fernandel?

Nezabudnuteľná bola vanilková zmrzlina, v DEKE, na korze. Jojo, môj prvý frajer, ma na ňu nalákal. Asi bola zo sušeného mlieka, tá chuť bola nezameniteľná. Nikdy viac som takú už nejedla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ísť z kupka z Tehelného a nezastaviť sa v JAME na zmrzku, neexistuje! Nevadili nám ani dlhé rady v dvojstupe. Dokonca z prvotného čakania na zmrzlinu vzniklo neskoršie aj niekoľko vydarených manželstiev. Nečudo, keď mali spoločné zmrzlinové chute. Pohľad na neďaleké hľadisko tenisových kurtov bol senzačný. Stovky ľudí, /nepreháňaj svoje zmrzlinové spomienky:)/, skrátka ľudia sedeli so zmrzlinou v rukách, pohyb hlavou do prava- loptička v ľavo, obliznúť zmrzlinu pohľad v lavo-pravo-obliznúť. Letná pohoda.

Áno, zmrzlina sa mi spájala a doteraz spája s letnou pohodou, pôžitkom, s osviežujúcou radosťou. V živote som nevidela naštvaného človeka lízať zmrzlinu. Všetci, bez rozdielu veku, vyzerajú v pohode a majú v sebe niečo, neviem presne čo, ale je to veľmi príjemné :)

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu