reklama

Brnkanie na city

Pajo, pajo, nadšene zakričal chlapček, nebezpečne sa nakláňajúc z kočíka, s prstom namiereným na semafór. Pohľad na malého usmiateho človiečika, aj mne roztopil ústa do úsmevu. Úsmev to je najkrajšia  chytľavá detská choroba. Ja ju vždy dostanem. Zrazu v mojej hlave niečo zablikalo ako ten zelený  pajo na semafóroch a moje myšlienky šli a šli až zastali pri otázke. Kedy som to zabudla a prečo? Nemám to náhodou z učenia?!:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Veď ja som to tiež vedela. Spontánne sa radovať, zdanlivo pre nič za nič, celkom ako on, zo všetkého nového, celý svet bol len pre moje potešenie. Možno som najdôležitejšie veci rokmi zabudla, na tie čo sa nedajú nikde naučiť, ale dajú sa zabudnúť. Deti to vedia.

Deti sa tešia ináč ako dospelí. Dospelí musia mať dôvod, lebo majú rozum a môžu sa smiať a tešiť len za veľmi priaznivých okolností, lebo ináč by boli, ako malí. A koľko už tých okolností, len je?! A keď aj sú, tak ich nevidíme, lebo sú pre nás zakryté zakalenými nánosmi skúseností. Pravdaže sa aj ja teším. Napríklad na dovolenku, čo tam všetko uvidím a zažijem, aj z pekných šiat a ako sa mi bude krútiť sukňa v letnom vánku aj na to, aj na tamto a ešte aj na tamto. Ale ja sa teším akosi plánovite, tak sa mi zdá, nie samozrejme. Deti nič neplánujú na nič sa nechystajú a všetko je pre nich prekvapujúce a zvláštne. Veď ja viem, že je pre nich všetko nové, ale aj tak. Na zvláštne veci človek nie je nikdy pripravený, preto toľko radosti. Tam bude ten kľúčik zakopaný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dospelí sa už ničomu nečudujú. Ani dobrému ani zlému. Dennodenne sa krútime dookola a nič nové nevidíme, lebo sme sa zabudli pozerať. A keby sme obleteli zemeguľu, aj tak nám to pomôže len na chvíľku. Prekvapuje ma, že dospelí sa často tešia a veria neuveriteľným sľubom. Deti majú viac rozumu, platí teraz a hotovo, na sľuby kašlú.

Zvláštna vec sa mi stala, vnuk ma učí, nemá ani dva roky. Učí ma pozerať sa na svet, ako prvýkrát. Učíme sa navzájom. Znovu vidím nevidené, počujem nepočuté. A ja sa veľmi snažím, aby učením nezabúdal na to, s čím prišiel na tento svet. Vedomosti, poznanie, učenie neznamená múdrosť. Deti to vedia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Brnká mi na city, hrá mi na nervy, otvára mi dávno zabuchnuté a zabudnuté dvierka môjho vlastného detstva, čistoty. Neustále ma prekvapuje. Každý jeho nový objav ma nadchne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu