reklama

Podľa vzoru chlap a žena:)

Dvere na pivnici  sa s treskotom zatvorili. Ja zamknem, ja sám, počula som  čo hovorí malý chlap. Onedlho sa  po schodoch okrem buchotu dvoch párov nôh ozýval spev. Veľký a malý chlap vpochodovali do kuchyne „My sme dvaja kamaráti, my pijeme rum a do gatí bum“. Privrela som jedno oko nad mlákami z topánok . Môj  automatický chichotavý pilot mi navodil  v tvári úsmev, od ucha k uchu. Lebo,  líca im horeli, oči žiarili,  čiapky na krivo, vetrovky rozgajdané. A hlavne boli si podobní ako vajce vajcu aj keď jeden má  tri päťdesiat rokov, ako hovorí a druhý  sedemkrát desať rokov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Starká máš už obed? Vyhladli sme. Všetok sneh sme dali na jednu kopu a urobili bunker. Ale dievčatá tam nemôžu, to je chlapská vec. Tvoja vec je navariť obed, povedal mi chlapček „?!“ No toto, pomyslela som si, kde to pochytil, také názory.

 Napite sa čaju, vymrzli ste, obed bude za chvíľku. Ostalo mi trochu rumu z vianočného pečenia, dáš si do čaju, pýtam sa veľkého chlapa. Díky, dám si. Díky, aj ja si dám rumu do čaju, zopakoval malý chlap. Tak, takto sa preberajú vzory, no s tým rumom, som si zavarila, toto bude problém. Vnukovi som dala do čaju malinového sirupu. Dobrý je ten rum, pochvaľovali si. Vycengávali, miešali lyžičkami v hrnčekom a chlipkali teplý čaj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Na druhý deň mi syn hovorí, mama, čo si to dala Tomášovi do čaju. Už je to tu, pomyslela som si. V škôlke sa domáhal rumu do čaju , lebo vraj starká Hela mu vždy naleje. A a čo bolo ďalej? Toto vrhá na mňa veľmi zlé svetlo, ba čo viac na celú rodinu! Syn sa smial a hovorí, to nie je všetko! Keď mu nedali ani malinového sirupu, tak povedal: „Trhnite si nohou“. Ježišikriste, to má tiež odo mňa. Občas, keď nie je po mojom, tak si toto mrmlem popod nos:)

 Starká rozopni si vlásky, aby si bola ako Emka zo škôlky. A túto sukňu nenos, daj si tú, čo sa Ti bude točiť, lebo teraz nám bude starký hrať a my budeme spolu tancovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Utri si nos a podáva mi papierovú vreckovku. Nepotrebujem vreckovku, nemám .. é ... é soplíky. No len riadne fúkni, prikázal mi. Ukáž, či Ti nič netrčí z nosa? Dobre starká, nič Ti nevidno a nie, že si budeš strkať prst do nosa! Nie, veď vieš že som rozumná, tak ako Ty. Chvíľu si ma malý chlap premeriaval a potom povedal: Helka, zajtra môžeš ísť so mnou do bunkra, lebo si moja kamarátka.

 A Ty môžeš so mnou zajtra variť makové šúľance, budeme ich spolu šúľať, v mojej čarodejníckej kuchyni. Áno, aj zásteru, tú červenú s bodkami Ti požičiam. Pravdaže je čarodejnícka. Jasné, aj vareška vie čarovať. Starký pomelie mak tak rýchlo, ako keď šibne čarovným prútikom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 *

 Čo deti doma vidia a počujú, podľa toho vzoru sa správajú, to hovoria. Najbližší vzor pre deti je vzor chlap a žena, o tom nepochybujem.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu