reklama

Nečítaj tú knihu ...

Prestala som od včera fajčiť cigarety, oznámila mi kamarátka Gaba, v absolútne nevhodnom čase, ráno o 9 hodine. Stála pred dverami a vyzváňala, akoby šlo o život. Pri nohách jej sedel Danihel.Fajn a nepočkala by táto informácia. .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

chcela som povedať, ale nevydala som ani hláska, lebo v skutočnosti som ešte spala. Prvý to pochopil pes Danihel , štekol na Gabu a mne galantne oblizol podávanú ruku.

Poďte ďalej dáme si kávu, preskakujúcim hlasom som povedala. Nie, nie, ja len či nemáš niečo príjemné na čítanie, teraz keď som v tomto stave. Preboha, hádam nie je v tom, veď je dôchodkyňa! No áno, rána sú pre mňa na myslenie mimoriadne náročné. No dobre, niekedy trvá tento stav aj celý deň, ale obyčajne o 11. hodine, som schopná odpovedať plynule. Možno preto som Gabe nebola schopná odpovedať, prečo nemá čítať tú knihu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Nie, tú knihu radšej nečítaj! Gaba položila knihu na stolík, akoby sa popálila. Vieš mi povedať prečo? Ticho. No, čo je, tak hovor! Je v nej veľa erotiky, tečie krv všade, kde ju otvoríš, čo je s tou knihou? Je príliš intelektuálna, bojíš sa, že jej nebudem rozumieť? Ticho. Bojím sa, že jej budeš veľmi dobre rozumieť a to môže byť nebezpečné, povedala som. Netáraj, povedala. Čo sa mi môže stať? A Tebe ako sa páčila? Nedočítala som ju. Musím pritom rozmýšľať, čítam ju podľa potreby a pomaly. Funguje ako liek, alebo ako jed.

 Čítanie kníh prináša veľké riziká, že sa dozvieme niečo o sebe, o čom sme ani netušili. Je pravda, že všetkému sa nedá veriť, čo je popísané v knihách, ale keď preskočí iskra myšlienky z knihy a nedá vám pokoj, chcete zistiť, ako to je. Ak si dám tú námahu a skúsim prísť na to, čo je v tej knihe také nepochopiteľné, ale ma to oslovuje, cítim, že už na niečo múdre a užitočné prídem, blíži sa to, ako, no napíšem, keď ma napadlo, ako čitateľský orgazmus a nakoniec z toho nič nie je, ostane iba nepokoj a napätie, tak sa po čase k tej knihe určite vrátim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S knihami je to, ako s ľuďmi. Niektorí sú ľahko čitateľní, krásni. Prečítaš, potešíš sa a viac necítiš potrebu chytiť ich do rúk. Načo. Skrátka máš ich prečítaných. Kniha, ktorú Gaba nemá čítať sa volá: „Ženy, ktoré behali s vlkmi“. Náročná, nevyspytateľne jednoduchá, rovnako ako ženská duša. O tom je tá kniha o našej ženskej najhlbšej podstate a hlavne o tom, ako sa k nej vrátiť, ak sme zišli z cesty. Riziko poznania z takého hlbokého, psychologického, odborného ponoru do ženskej duše, od autorky Clarissa Pinkola Estés, Ph.D, pre čitateľky existuje. Je to náročné čítanie, nie pre každého. Aj keď Mary Angelou na obale knihy napísala: "Každý, kto vie čítať, by si mal túto knihu prečítať". Ja si to nemyslím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Možno tú knihu nikdy nedočítam, možno to nepotrebujem:)

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu