reklama

Letné námestie

Bicykle opreté pred cukrárňou. Ruksaky  malebne šmarené pri nohách, modré ústa od čučoriedok. Zaprášené topánky z túry podupkávali nohami, imaginárne paličky  hrali na bicie. Nohaté dievčatá sa vlnili a pohadzovali vlasmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Vo fontáne sa kúpali holuby. Veľký pes a malý havko hravo po nich chniapali a smiali sa. Okaté cigánčatá. Turisti i staré Mikulášťanky sediaci na lavičkách. Krásna letná zmeska tvári, zvukov. Cvak, cvak fotoaparáty. Lenivé slnko sa pomaly zgúľalo po modrej oblohe za liptovské hory. 

Kde to hrá, taká príjemná muzika?! To je živá kapela, stavím sa, povedala som mužovi. Nie je to ... to je predsa Šedous! Určite hrajú nejakí starci, naši rovesníci, poďme ich povzbudiť a zaťapkať. No veď hej, v každom mestečku je námestie a „kultúrne leto“. Mesto bez námestia je ako človek bez pupku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Môžeme si dať zmrzku. Láskavo si za tých päť minút, kým prídeme na námestie, rozmysli akú chceš, lebo potom tam stojím ako pako, kým sa panička rozhodne. Chcem všetky, alebo nič. Zošalela si, je ich aspoň šestnásť. No a?!

 „Ujo“ zmrzlinár, teoreticky vo veku môjho vnuka, sa zasmial. Už päť kopčekov bol problém K stračatele, snikers a vanilke som prihodila aj jahodu a čučoriedku. Ujo zmrzlinár dal navrch zmrzliny kornútok dole hlavou, ako klobúk. Nadšene som poďakovala. Pekné farby a k tomu ladia aj chuťovo, povedala som. Klobúk som dala zmrzline dole a vrchný kopček, som zachránila tak, že som ho prehltla naraz, až to vo mne zasyčala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A to len preto, lebo som za započúvala, zapozerala na kapelu a zabudla na zmrzlinu. Dobrá kapela, hrala s chuťou. Boli mladí a pekní. Taká hudba nemôže „uraziť„ žiaden hudobný vkus, pomyslela som si. Ani mladých, ani starých. Tie dobré vibrácie cítil každý vek. Posplietali sa s chuťou zmrzliny a nádhernou panorámou liptovských hôr.

 Ja som si tiež podupkávala nohou v rytme. Zrazu sa mi chcelo vyskočiť a začať tancovať, rovno na námestí. Hádam som naozaj nezošalela, alebo to je z tej horúčavy. Pozrela som sa na muža , vedel to, čo chcem urobiť. Aj ja by som, ale sa hanbím, povedal takým zvláštnym hlasom, až sa mi ho zachcelo objať. Chytila som ho za ruku a stisla ju.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A vtom som ho zbadala. Chlapíka v našom veku, mierne pripitého, vysmiateho od ucha k uchu, vymódeného, bez domova, voľného, šťastného, konvencie ho netrápili. Nikomu z poslucháčov neprekážal. Skôr naopak. Zrazu Vlado, tak sa volá „náš“ bezdomovec vyťal také sólo na imaginárnej gitare, že som bola z toho paf. Zrejme hrával niekedy v kapele, alebo mal byť hercom a nie bezdomovcom. Malé dievčatko malo viac odvahy ako ja a riadne to roztočila. Jednou rukou si chytila kvietkovanú sukničku a točila sa a točila a smiala sa a smiala a jej mama držala zatiaľ v rukách šmolkovú zmrzlinu. Topiace sa modré kvapky oblizol ocko, aby nevyšla ani kvapka leta nazmar.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pointa nie je, vyparila sa ako tohoročné horúce leto.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu