reklama

Rokové číslo 70

Starká Hela, poď už krájať tortu, aj kvety pomaly zvädnú, čo sa toľko parádiš!? Tovta je kvásna. Zo vzrušenia zabudol, že už vie povedať„r“. Je veľká s peknými kvietkami, ale, starká, kde máš svoju číslicu - rokové číslo?!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

*

 Mala som si niečo „šik“ kúpiť na túto príležitosť, áno presne tak, ako vždy, na veku nezáleží, nemám si čo obliecť. Radšej by som mala sedemdesiat sukní, ako sedemdesiat rokov, pomyslela som si. Ktovie, koľko som mala za 70 rokov sukní. Ohromne dôležité bilancovanie života, zasmiala som sa a ponorila sa do hlbín skrine so šatami. Na chvíľku som sa videla v detskej sukni s padajúcimi trakmi, ako si ich neustále naprávam, v modrej dievčenskej skladanej, v úzkej čiernej i v širokej bielej s čiernymi bodkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Viete aj podľa čoho som zistila, že som stará žena?! Podľa toho, koľkokrát som zažila módne návraty. Bodkované, bielo-čierne, dlhé sukne, krátke, znovu dlhé. Pletené čiapky s brmbolcom, baretky, šály, debilky. Mám jednu takú starú červenú baretku a s prestávkami ju nosím od polovice minulého storočia. Nosím ju, keď je sychravo aj s červenými rukavicami.

 Fíha, tento kostým, nádherná svieža bledozelená farba. Skvelý šanelovský strih. Kvalita. Jemná smotanovo-biela farba lemovania. To by bolo, keby mi bol! A čo budem skromná, sedel mi ako uliaty. Dokonca, teraz som sa v ňom cítila lepšie ako pred rokmi, vtedy som si pripadala ako stará dáma, ale teraz, keď už som stará, tak som konečne do kostýmu dozrela. Vek i veľkosť mi sedeli a preto som mala dobrú náladu. Nevadí, že má 30 rokov, teda kostým . Čas ozajstnej kvalite neuberie. Vykrúcala som sa pred zrkadlom, aha, ako som „prezrela“, ako po jarnom daždi:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ale je pravda, keď mám tú červenú baretku, tak sa cítim oveľa mladšie, napriek tomu, že vyzerám ako staré jablko. Hej, aj červené plavky som rada nosila, ale tie kdesi odišli na mojich mladých nohách. Je tomu už veľa rokov a boli to krásne letá i telá. 

 *

 Starká, prečo Ti nedali rokové číslo na tortu, ako je to možné!? Ja mám vždy a potom ho zjem, povedal vnuk. V lete som mal rokové číslo 4. Veď uvažuj, čím viac rokových čísel by bolo na torte tým, lepšie. Ja sa už teraz teším, keď budem mať sedemdesiat čísel, to bude celá torta plná sladkých rokov. A veru, v tej chvíli som zaslzila, sama neviem prečo. Tak veru, zjedla som si roky svojho života a boli to dobré prežu-i-té roky. Ďakujem za ne. Včera, dnes, zajtra.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu