reklama

Nebola som na tom cintoríne

Nebola som na tom cintoríne, kde mám pochovaných rodičov. Pravda je, že tam , kde máme pochovaných rodičov, tak k tomu miestu máme vzťah, ako k domovu a ťahá nás tam celý život. Aj mňa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Tohto roku som nebola, ale zašla som na hroby svojich starých rodičov a mojich predkov, mám to bližšie. Veď naše korene sú aj tak všetky v zemi . 

Do nedávna som si myslela, že domov sa spája s konkrétnym fyzickým miestom. Aha, čo to so mnou robí, keď sa vrátim k domu, kde som sa narodila, alebo, čo cítim v dome starej mamy. A dom, kde som prežila krásne detstvo, mladosť, mi vždy zrýchli pulz. Dom v ktorom žijem teraz, to je domov, poskladaný zo všetkých mojich domovov . Môžem v ňom nájsť všetko na čo si spomeniem , dokonca si myslím, že „robím“ aj budúce spomienky vnukom, keď im varím puding, alebo sa hráme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Domov to sú blízki ľudia, teplo, jedlo, posteľ, pokoj, láska, radosť, smútok, smiech, starosti , život. Domov je stav duše, v ktorom sa cítime dobre, harmonicky, vyrovnane v istote. Aj naše telo a najmä duša. Toto potrebuje, toto hľadáme. Je klamlivé myslieť si, že ak sa vrátim na miesta, kde som bola šťastná a cítila sa doma, ak tam ostanem, tak ten pocit mi vydrží. Možno ho na chvíľu znovu zažijeme, ale za chvíľu vyprchá a potom môžeme znova hľadať .

 Ak sme nasýtení pokojom, chlebom, láskou, tak si domov nosíme v sebe. Je jedno či na Liptove, v Bratislave, v Prahe , Amerike, Afrike, paradajke, paprike.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
za siedmymi horami
za siedmymi horami 

 Za siedmymi horami, za siedmymi dolinami

preletím
preletím 

zaletím pozrieť sa čo robí

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Bývanie

Obrázok blogu

Stopy v nás

Obrázok blogu

Sadnem na bicykel a prídem poliať kvety

Obrázok blogu
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu