reklama

Prestaňte sa tĺcť, lebo uvidíte!

Na zadných sedadlách auta nastalo na chvíľku ticho, malé detské ruky  prestali šibrinkovať a zavládlo krátke prímerie.  Bola som hrdá na svoj výchovný počin. Aha, aký mám rešpekt! Neviem síce vychovávať, ale výsledky mám dobré.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Cítila som sa ako na kolotoči. Zdalo sa mi, že auto ide nejako čudne. Možno sa mi krúti hlava z neustáleho otáčania smerom na zadné sedadlá. Tam si sedkali moji vnuci a bez prestania sa klbčili. 6 a 3. Rokov, nie detí! Daj si ruku preč, toto je moja polovica! Nedám, moju vuku.

 Dobre si im pritiahol bezpečnostné pásy, lebo tento boj o teritórium naberá grády, opýtala som sa. Muž stoicky šoféroval a pokojne povedal, áno. Otočila som sa dozadu a zakričala “ Prestaňte sa tĺcť, lebo uvidíte!“

 Starká, čo uvidíme, čo nám ukážeš, ozval sa Tomáš a Mišo zopakoval ako ozvena, ukážeš stavká? Lebo čo chce jeden, to chce aj druhý. To je jedno čo. Zastaneme na kraji cesty, vytiahnem vás von a dám obidvom na gritia!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 „?“ Lukáško v škôlke povedal, že jeho starká mu povedala, že ak bude biť mladšiu sestričku, tak ho vydedí. Je to lepšie ako dostať na gritia? Nóo, dostať na gritia je okamžité znášanie následkov svojho nesprávneho konania a vydedenie sa odkladá do budúcnosti. Rozumeli ste? Nie, povedal starší a mladšia ozvena tiež povedala niéé.

 Tak, Hela, čo nám to dáš a načo nám to dáš?! Nemusíte sa tĺcť navzájom, capnem vám po zadku ja, spravodlivo obidvom, lebo kto začal sa nedopátram! Gritia je zadok a to hovoril prastarý otec, vášmu starkému, keď bol taký, ako vy a hneval. To je také staré slovo? Áno, je. Povedz nám o tom ako starký dostal na gritia, radostne sa zjednotili. Povedz, povedz. Rozprávaj, je to lepšie, ako keby si im spievala, povedal starký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 No to bolo tak. Váš starý ocko mal mladšiu sestričku a tá, keď jačala často bez príčiny, tak mu preventívne dali na gritia a bolo vybavené. To sa nemá, biť deti, povedal starší vnuk. Nemá, povedala ozvena mladšieho. A vy dvaja sa môžete biť, to sa patrí, opýtala som sa. My sa hráme, však Miško? Hváme sa, horlivo zopakovala ozvena. Každá hra má pravidlá, ale vy ich nedodržujete, múdro, ale zbytočne som riekla. Celý život človeka láka niečo porušovať, je to riskantný druh zábavy, pomyslela som si. Ešte ma napadlo, keby bol jeden cudzí, tak môžem povedať, že náš nič, to ten druhý, ale obidvaja sú naši. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj v prírode sa často mláďatá, či šteniatka bijú. Je to spôsob komunikácie, občas nebezpečnej . Myslím, že väčšina súrodencov sa bije. Hľadať príčinu prečo, je ťažké. Starí rodičia majú viac času hľadať ju, ale v dennom kolobehu rodičov a detí je to naozaj náročné. Na vedomosti, čas, trpezlivosť. Proti rodičom deti často vedia vytvoriť tvrdú opozíciu, toto asi v prírode nie je, zároveň na seba žiarlia, bojujú o svoje teritórium, práva, možno aj o vplyv na rodičov.

 Neviem ako na to v dospelosti budú spomínať, ale moje spomienky na detstvo v tejto súvislosti sú veľmi trpké:), lebo sestra sa nechcela so mnou biť. Nech som urobila čokoľvek, držala si chladný odstup. V živote sme sa nepobili, ale ani poriadne neporozprávali, nesmiali sa, nehrali. Doteraz. Tak neviem, čo je lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nakoniec sme predsa odbočili, na poľnú cestičku, za dedinou. Nie, nedala som im na gritia, išli cikať. Obidvaja. Strkali sa, lebo, kde stál Tomáš, presne tam chcel stáť Mišo. Dávala som na nich pozor. Zrazu som videla ako sa blíži psík. Dunčo zastal, zhodnotil situáciu, zdvihol zadnú labku a cvrkol si k jednému aj druhému chlapcovi. Potom fľochol na muža a cvrkol aj na predné koleso auta. Všetci traja sa tvárili urazene, Dunčo víťazne. Ja som sa uškŕňala a prisahám, že aj ten psík.

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu