reklama

Nehrám sa

Ráno som si symbolicky zacvičila. Ukazováky na ruke som zdvihla a asynchrónne skrčila. Päťkrát. Strč prst skrz krk, napadlo ma. Pokrútila som aj nohami v členkoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Z kuchyne vonia káva, počujem známe zvuky, aj hlas. Madam, 9 hodín! Po pamäti som si obula papuče a zívajúc prišla do kuchyne.

Nevidel si moje papuče, opýtala som sa muža. Máš ich na nohách, povedal zhrozene. Ty už fakt nevieš čo robíš, ide to s Tebou dole vodou. Neveriacky pokrútil hlavou, zobral zo stola púzdro s okuliarmi a položil do chladničky. Neber mi maslo, zasmiala som sa. Aké maslo, čo za maslo, to sú okuliare. Nó, tak ich nemusíš dávať do chladničky, veď sa nepokazia. Vtipné, zahundral a zamyslene povedal. A kedy sme tak zostarli, žena moja?!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pritiahla som si k telu teplý sveter, zamrazilo ma, akoby ma „preskočila smrť“. Je ti zima, opýtal sa muž? Nehrám sa, potichu som povedala. Chytil ma za ruku. Mal teplú dlaň. Ty sa so mnou nehráš, zrazu, po toľkých rokoch, usmial sa. S tebou sa hrám, nehrám sa s tou myšlienkou. Nič som nemusela vysvetľovať, vedel s ktorou.

*

Manželstvo sa zíde aj na starosť, nielen keď sú malé deti. Je ako teplý štrikovaný sveter z dvojfarebnej vlny. Hreje. Čím dlhšie ho štrikujete tým je teplejší, prispôsobivejší, akurátny. Na začiatku, sme ho museli aj párať. Veru. Taká pekná ryšavá vlna to bola a „ten“ druhá čierna. Samé osebe to boli pekné, silné farby, kľudne sa mohli vlniť aj samé. Ale spolu boli silnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekedy sa síce zamotali, že to vyzeralo, ďalej sa už štrikovať nedá, to spletané klbko treba roztrhnúť. Rozmotať manželské klbko hádok sa dá, ale je to rovnako riskantné ako rozmotávať klbko hadov. Verte mi. Ani u Adama a Evy sa nedá zistiť, kto začal. Každá sme Eva a každý je Adam a kto začal sa nikdy nezistí. Nemá to konca kraja.

Stáva sa, že klbko sa definitívne zamoce a nikto nemá trpezlivosť ho rozmotávať. No veď nič, treba ho pretrhnúť. Buďte si istý, že časom sa aj nové manželské klbko zamoce a treba ho rozmotávať a ste tam, kde ste boli.

V zimnom období života, sa zíde starý manželský sveter. Nikde ho nekúpite. Ak môžem poradiť, tak neštrikujte raz jednou vlnou, raz druhou a vonkoncom tam nemotajte tretiu vlnu, nech by bola akokoľvek nádherná, akože pre spestrenie:) Urobte si melír, z dvoch vĺn . Časom zistíte, že vlny pekne ladia a sveter vás chráni pred nepriazňou všakovakého druhu. Občas môžete zvýrazniť jednu farbu, alebo druhú, aby bol váš manželský sveter veselší. Nič sa nestane, keď musíte občas párať, môžete vymyslieť aj nový vzor, hlavne treba štrikovať ďalej, aby vám na starosť bolo teplejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 *

Čo si to mrmleš, opýtal sa ma. Počítam. No toto, Ty vieš aj počítať? Viem, keď chcem, keď nechcem, neviem. Tu čítam, že je týždeň manželstva. Ale no veď, to nie je zlý nápad na týždeň by som ešte jedno skúsil. Trhni si, povedala som. Rátala som koľko týždňov má naše manželstvo, ale do toľko neviem rátať:)

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu