reklama

Veci života

Pomykala som zástrčkou, či dobre prilieha. Sedí, šťavu má, tak čo je s ním. Toto mi nerob, si zapnutý, tak počúvaj. Kamarátsky som do neho drgla papučou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Čo tak čudne chrčíš, neblázni. Hádam neodchádza. Toto mi nerob! Naraz v ňom niečo heglo, akoby mu zabehlo a zostalo ticho. Je dovysávané, pochopila som. Po toľkých rokoch, ma opustí! No veď to, po toľkých rokoch.

Nemýlila som sa, lebo, keď som sa k nemu naklonila a priložila ucho, stihol Sáva zasyčať. Som starý. Patrím do histórie, svet patrí inej, modernej generácii. Vysávačov máš na výber, môžeš si preberať. Rád som s Tebou pracoval, aj Tvoj muž ma mal rád. Nechcem iného, si môj súputník, aj meno Ti dal môj syn, keď mal 4 roky, zafňukala som. Prosssím, nessťažuj mi to, sssyn má štyridsssať a meno dal môjmu predchodcovi, ja som už ďalšia generácia. Ešte raz žiadostivo nasal vzduch a viac nevyfúkol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bolo mi do plaču. Veci života sú poprepletané s mojim životom viac akoby som si myslela. Pomáhajú mi a ja si ich vážim. Nedávno aj pračka Tatra-Marka, už je tam, odišla. So Sávom sa občas škriepili, ktorý je u nás nenahraditeľnejší. U muža Sáva u mňa Tatra-Marka. Rada som ju počúvala, ako hrmoce a tancuje v kúpeľni. Bola veľmi robotná, 25 rokov prala a prala a nebola vôbec náročná. Iba raz bola v oprave, keď jej zabehli gombíky do akejsi dierky, ináč nič . Jej dcéra, tiež bola u mňa 15 rokov, ale nevydržala už toľko, ako jej matka a teraz mám už ďalšiu generáciu, tiež fajn, ale, čo nová generácia, tak sa mi zdá fajnovejšia, a nemá takú výdrž. No veď aj veci čo sa perú sú oveľa fajnovejšie, aj prášky na pranie celá veda, aký vybrať, a tých programov skoro ako v telke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Náhradné diely na veci života, už neexistujú. Tí čo vyrábali náhradné diely už tiež neexistujú, sú v starom železe. Spomenula som si na paniu na Obchodnej ulici, ako sme si ku nej dávali do opravy pančucháče, keď sa nám spustilo očko. Aj ja potrebujem náhradné diely na všeličo. Na oči tiež.

A mám aj novú výbavu froté uterákov, ale úprimne vám hovorím, že tie staré, čo som dostala na MDŽ, síce pĺznu ako mačka, ale boli kvalitnejšie. A damaškové obliečky na periny, z výbavy z pred 40 rokov pripomínajúce rešeto, ten materiál by stál teraz hory-doly. Nedám dopustiť na starú generáciu. Kúpila som si nové veselé obliečky, akoby sa na nich vysypali lúčne kvety, čo netreba žehliť, ani do obchodu som nemusela chodiť. Páčia sa mi. Ja vám poviem, sveta žiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Život prináša neustálu zmenu a pokiaľ ju človek zásadne neodmieta, akceptuje, vyberá si nové chute života, tak funguje. Ak zastane, tak zastane. Tak ma napadlo, že nové lyže naozaj nepotrebujem, lebo staré fungujú. Aj som si trochu poplakala, nesmejte sa, lebo ja viem, ako to je, keď odchádza moja generácia, čo to akosi skoro vzdala. Sú zmeny v živote, ktoré aj mňa bolia, ale je veľa zmien, ktoré ma neuveriteľne tešia. Včera prišiel vnuk, najmladšia generácia, pozrel sa na nový červený vysávač, čo vyzerá ako lienka a povedal: "Aký pekný savič":)

Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu