reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x
reklama

psie rozprávky

Bájka o kune a iných živočíchoch

Helena Smihulova Laucikova

Bájka o kune a iných živočíchoch

Mohla by si s tým prestať!? Povedz mi láskavo s čím a uvidím, povedala som. Prestaň hrýzť tie keksy, ide mi to na nervy, povedal muž s ovládačom sveta v ruke.

  • 28. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 758x
  • 41
Frajerisko-kocúrisko

Helena Smihulova Laucikova

Frajerisko-kocúrisko

Jedno ráno som ho pozorovala z poza záclony kuchynského okna. Nijako som sa tým netajila, nebol dôvod. Našľapoval  potichu, mäkko. Vyzeral dobre, napriek tomu, že bolo na ňom poznať, že ide z nočného ťahu. Tušila som, že noc strávil s tou peknou ryšaňou s mačacími zelenými očami od susedov, počula som ich, aj keď som nechcela.  To je kočka! Veď aj on je ťažký frajer. Mal, dalo by sa povedať vyšportovanú postavu, veľké, pevné chlapské telo. Nohy veľké, ako laby. Aj hlavu mal priveľkú. Možno to robila tá „tigria“ sánka naznačujúca silnú autoritu.  Veru, nemýlila som sa. Na druhý deň ráno sme sa stretli zoči -  voči, aj keď on by povedal face- to face, lebo, že je sveták a frajer, bolo jasné na prvý pohľad.

  • 18. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 860x
  • 18
Lola mi je rodina

Helena Smihulova Laucikova

Lola mi je rodina

Lola je malá  psia slečna, taký okatý ozdobný mäkučký vankúšik, vhodná na mojkanie, prípadne aj ako módny doplnok do kabelky. To je jej životný údel a je s ním spokojná a vlastne preto si ju jej panička aj zaobstarala. Jej panička sa volá Mimi a je to moja rodina,  čiže aj Lola je moja rodina.

  • 9. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 598x
  • 11
Nebude zo psa slanina

Helena Smihulova Laucikova

Nebude zo psa slanina

Netáraj, povedala som mladému mužovi  na obrazovke televízie! Bol to  vzdelaný mladý muž, /odborník na psov, nie na  fyziku/ a hovoril, že každý pes sa dá vychovať. Pochybujem. Aj človek aj pes má rôzne nadania a záľuby a tie má rozvíjať. Keď je vzdelaný a vychovaný, tak  obyčajne  v tom, na čo má predpoklady. Ak potláča svoje prirodzené sklony, tak ich len jednoducho potláča, ale v skutočnosti môžu hocikedy vybafnúť von ako para z kotla. Paru aj sklony treba regulovať a využiť v prospech, lebo ináč môžu zapríčiniť katastrofu.

  • 12. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 863x
  • 32
Letné špľachoty, alebo pes sa do vody nevyčurá

Helena Smihulova Laucikova

Letné špľachoty, alebo pes sa do vody nevyčurá

Pozri, pozri, ako skvele pláva, nadšene  som zakričala. A pláva rovnakým štýlom ako  môj otec, na psíka. Od radosti pri tejto poprehadzovanej spomienke som sa nahlas rozosmiala. Nó, to si  asi zdedila. Dovoľ, ja plávam prsia, urazene som  povedala a hodila do vody hrsť drobných kamienkov, s ktorými som sa hrala na  brehu zabudnutého a ľudoprázdneho kúta priehrady. Fefe nadšene po nich chňapol a tiež sa hlasno rozosmial.

  • 18. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 851x
  • 14
reklama
Pes je pes

Helena Smihulova Laucikova

Pes je pes

Pes je pes, nie hračka.  Netreba s ním zachádzať ako s človekom, ale ako so živou bytosťou so svojimi potrebami. Rešpektovať jeho povahové vlastnosti, neraz pripomínajúce ľudské. Dobre si rozmyslieť na čo potrebujeme psa a či ho vôbec potrebujeme, či nie je pre nás len náhradou za niečo, čo si myslíme, že nám chýba. Niekto potrebuje psa, aby sa mu zvýšilo sebavedomie, alebo ako módny doplnok.  Ale je pravda, že vzájomná spoločnosť nás môže obohatiť, lebo sme tvory spoločenské:)

  • 30. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 825x
  • 48
Psie prázdninové zápisky

Helena Smihulova Laucikova

Psie prázdninové zápisky

Dobre, tak  ho privez, Áno, áno. Tak, ako každý rok, na desať dní? Dobre. Nie, nezačínaj  s tým,  pravdaže by som ho nedala do útulku. Nestresuj, čo by sa vám malo stať?! Nezabudni na preukaz o očkovaní a vieš čo, dones mu aj jeho vankúš, lebo minulý rok presnoril celý dom , dokonca obvinil susedu, že mu ho ukradla. Ale nie, suseda sa rozpráva so mnou , chápala to, len Astor nie. Tak zajtra vás čakám, ahoj.

  • 14. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 274x
  • 32
Azorove hodiny

Helena Smihulova Laucikova

Azorove hodiny

Azor nenosil hodinky. Hodiny mal vmontované kdesi v sebe. Nikdy som neprišla na to, kde. Boli veľmi spoľahlivé. Vždy presne vedel, kedy prídem z roboty domov, že je čas na prechádzku, kedy prídu smetiari, či poštár. Vedel aj kedy príde Silvester a Nový rok.

  • 2. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 517x
  • 41
Prázdniny pod psa

Helena Smihulova Laucikova

Prázdniny pod psa

Astor nemá kľúče od bráničky do záhrady, inak  by si odomkol sám, ako doma. Minulé leto sa ich veľmi domáhal kvôli svojmu búrlivému prázdninovému nočnému životu, vraj ma nechce rušiť. Určite! Chcel slobodu. Oprel teda  svoju labu o zvonček , ako sa na slušnú psiu návštevu patrí. Neprišiel sám, sprevádzala ho celá jeho ľudská svorka. S  vankúšom na spanie a radami ako sa má správať Astor a ako ja.

  • 4. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 222x
  • 32
Rozbrechávačka

Helena Smihulova Laucikova

Rozbrechávačka

Boba bola rodená psia herečka. Štíhla ryšaňa, s veľkými očami, s peknými hompáľajúcimi sa ušami upútala skoro každého. Nohy síce krátke, ale štyri. Hlas svetový. Jej rozsah sa pohyboval od prefajčených tónov barovej speváčky až po medovo anjelský .

  • 27. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 382x
  • 17
reklama
Astor verzus Šaro

Helena Smihulova Laucikova

Astor verzus Šaro

Každý rok mávame cez prázdniny psiu návštevu. Naozaj psiu, nie návštevu pod psa. Kde dať psíka, alebo aj iného domáceho tvora cez dovolenku je naozaj problém. Pre všetkých zainteresovaných. Teraz nemáme vlastného psíka, tak prečo by som nepomohla.

  • 28. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 645x
  • 8
Nemala som psa, ale Bobu

Helena Smihulova Laucikova

Nemala som psa, ale Bobu

Prestaň, hovorím Ti prestaň. Neprestanem, veď sa pekne hrám, flochla na mňa psími očami, v ktorých je vraj ukrytý celý vesmír, ak sa do nich dlhšie pozeráte.

  • 23. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 150x
  • 14
Pugi na návšteve

Helena Smihulova Laucikova

Pugi na návšteve

Tak ho zoberieš na takých desať - štrnásť dní? Prinesiem aj nejaké hračky, preukaz k jeho lekárovi a vankúš, na ktorom rád spáva. Nedovoľ mu vyskakovať a vylihovať na gauči, lebo ho odtiaľ už nedostaneš a aj Teba vytlačí. Pôjdem ho dať ešte predtým aj ostrihať, aby bol fešák.

  • 1. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 073x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu