reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x
reklama

politika z kuchyne

Nápojový lístok ...

Helena Smihulova Laucikova

Nápojový lístok ...

Čím väčší výber, tým ťažšie rozhodovanie. Toto nechcem, lebo ho nepoznám a toto nechcem lebo ho poznám.

  • 22. sep 2023
  • Páči sa: 6x
  • Prečítané: 368x
  • 0
„Má pravdu predseda , povedala...“

Helena Smihulova Laucikova

Politika „Má pravdu predseda , povedala...“

Niekedy som ako tá , Otíkova teta, z Vesničky strediskovej. Skvelý film. V kancelárii predsedu družstva si Otíkova teta vypočuje zdôvodnenie nevery a povie:„má pravdu predseda“.

  • 21. máj 2021
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 421x
  • 8
Sen

Helena Smihulova Laucikova

Politika Sen

Z hriankovača hlasno vyskočila hrianka, až ma myklo. Kanvica na čaj zahvízdala. Sa majú, aké sú pracovité a svieže, hneď z rána. Vyskakujú si a vypiskujú. Ja akurát tak vyzyvujem.

  • 7. okt 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 415x
  • 13
A čo koho do toho, …

Helena Smihulova Laucikova

A čo koho do toho, …

Piskoň svižne prehodil ľavú nohu na pravú stranu bicykla, chvíľu sa ešte viezol, s nohami čudne prekrútenými, ľavá bola na pravo a pravá na ľavo, potom zoskočil.

  • 7. feb 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 442x
  • 0
Pýtajte sa, kým sme ešte tu

Helena Smihulova Laucikova

Pýtajte sa, kým sme ešte tu

V živote neplatia pravidlá,  ako v šachu. Nič nie je čierno-biele, dobré-zlé kroky. Aj keď sa nám občas môže zdať, toto bol riskantný krok, urobíme ho.

  • 31. aug 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 724x
  • 16
reklama
Štipendia, umiestenky, učňovky

Helena Smihulova Laucikova

Štipendia, umiestenky, učňovky

Obvodná lekárka, odchádzajúca do dôchodku  mi priateľsky pozrela do očí a povedala, tak sa držte!  Čo mi to robí, čo mi to robí?!

  • 9. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 141x
  • 36
Politické nohy

Helena Smihulova Laucikova

Politika Politické nohy

Z ležiacej polohy na gauči, po nedeľnom obede, sa ozval muž. Nezavadziam Ti, vidíš? Nóo, nevidím ich od pása nahor, výhľad mám iba na ich politické nohy pod stolom a predstav si, nie nehýb sa, stav sa, že pridelím nohy k hlavám

  • 23. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 628x
  • 10
Volebná diskusia v kuchyni

Helena Smihulova Laucikova

Politika Volebná diskusia v kuchyni

Z kuchyne sa vždy ozývajú nejaké zvuky. Slobodné.  Chladnička si spieva a občas vydá zvuk akoby ju bolelo brucho, kanvica syčí, voda kvapká,  na šporáku sa niečo varí, prípadne kypí.

  • 24. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 611x
  • 24
Grécka detektívka a varenie lekváru

Helena Smihulova Laucikova

Politika Grécka detektívka a varenie lekváru

Minulý týždeň som vo svojej kuchyni varila lekvár a pritom som čítala .týždeň. Skoro celý týždeň som varila ten poondianý lekvár a čítala .týždeň. Aj som rozmýšľala. O Grécku. Mala som veľmi protichodné pocity.

  • 4. aug 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 837x
  • 12
Omrvinky z panského stola

Helena Smihulova Laucikova

Politika Omrvinky z panského stola

Ani kura nehrabe zadarmo, pomyslela som si. Iba ak by  bolo slepé. Dokonca ani slepé kura nehrabe zadarmo. Akosi vycíti, že niečo z toho bude a tak hrabe. To je prirodzené. Irituje ma, keď mi niekto, najmä komu nedôverujem, núka niečo  zadarmo a najmä, je mi to podozrivé. To predsa nie je možné, čo sme v komunizme?!:)

  • 27. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 837x
  • 22
reklama
Symbol

Helena Smihulova Laucikova

Symbol

Prezidentská štandarda, keď nevlaje nad palácom, to znamená, že prezident  nie je doma. Nie doma v papučiach, ale že  niekde vykonáva svoje poslanie, reprezentuje na zahraničných rokovaniach na najvyššej úrovni, prípadne je  na pohrebe významnej hlavy štátu, alebo klopká slávnostne  niekde kladivkom, prípadne udeľuje niekomu významnému metále. Aj na aute má prezidentskú štandardu, je to taký pozostatok kráľovskej zástavy. Hľadala som nejaký prívlastok na prezidenta, vo všeobecnosti, čo by bolo  pre neho výstižné. Prezident by mal byť  pre ľudí nositeľom nejakého vzácneho odkazu. Našla som viac výrazov, ale najviac sa mi zdá „symbol".

  • 14. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 550x
  • 6
Pieseň práce

Helena Smihulova Laucikova

Pieseň práce

Hrdosť a sebavedomie, dokonca spokojnosť  v živote má prameň v dobre vykonanej práci. Práca to môže byť rôzna. U ľudí pracujúcich manuálne, využívajúc vlastnú  silu, dôvtip a remeslo, skrátka majúcich fortieľ je to priam viditeľné. Fortieľ sa  nezíska ľahko a nedá sa ani kúpiť. Musíte sa k nemu sami dopracovať. Je to  pekné staromódne slovo, možno je  fortieľ  vzácny, preto by sa mal dobre zaplatiť, kým celkom nezanikne.

  • 2. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 615x
  • 23
Šetríš, šetríš?:)

Helena Smihulova Laucikova

Šetríš, šetríš?:)

Šetrím, šetrím, ale nič nenašporím, prikývla som svojmu vnútornému hlasu. Varím, varím obed v svojej kuchyni  a zrazu som vám začula taký čudný smiech, nedá sa slovom opísať. Ja neviem, kto sa mi to  smial, žeby ja? Sama sebe?! Ale veď som hádam  pri rozume! Ale potom som  celkom jasne počula: „Ja pečiem žabu, ty pečieš slaninu, mne bude slanina tebe bude žaba!

  • 20. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 760x
  • 33
Nad urnou SDKÚ-DS

Helena Smihulova Laucikova

Nad urnou SDKÚ-DS

No, už sa nedá nič robiť. Nakoniec, dalo sa to čakať, koho by vlastne malo prekvapiť, že takto skončila svoj  predvolebný boj o dôstojné miesto v politickom  živote? Jej priaznivci to tušili skôr, ako na to sama prišla.  A možno by vedenie SDKÚ nevolilo ani samé seba, ktovie:)

  • 13. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 082x
  • 26
Politika z kuchyne

Helena Smihulova Laucikova

Politika z kuchyne

Miešaj radšej lekvár, aby Ti neprihorel , Hela, hundrem si pri počúvaní rádia.  Väčšine politických debát aj tak celkom nerozumiem,  čiže predpokladám, asi budú veľmi fundované,  pomyslela som si s úškrnom. Mám názor, aj keď nevytriasam myšlienky tak ľahko, ako smeti zo  zástery. To len teraz, ktovie či ma nenabudili silné výpary zo slivkového  lekváru zmiešané so vzrušenými hlasmi debatujúcich,  nedá mi  neobjasniť, aké je to jednoduché z mojej kuchyne:)

  • 13. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 882x
  • 11
reklama
Hodinky s vodotryskom

Helena Smihulova Laucikova

Hodinky s vodotryskom

Hela, nebuď ako malá. Dám Ti hodinky s vodotryskom, keď bude  toto referendum platné. Švajčiarske hodinky? Platí!Vo Švajčiarsku sa žije dobre. Neviem to určite, lebo byť na návšteve, je iné, ako keď je tam človek na furt. Švajčiari nemajú radi dlhé návštevy a  každého nového suseda, čo by sa chcel prisťahovať, si  najprv preveria, keď treba tak aj referendom :)

  • 15. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 434x
  • 26
Volenka

Helena Smihulova Laucikova

Volenka

Hela, neblázni, prestaň, to nie je tvoja parketa. Veď s politikmi netančíš, ani sa s nimi nehráš! Poznáš len niekoľko základných krokov na politickom parkete volebnej kampani. Nechaj ma, nebudem sedieť ticho v kúte, ako panna a čakať na zázrak. Prečo by som sa nezapojila do hry, mám na to právo a okrem toho všetci ma, tak pekne prosia  a vyzývajú.

  • 8. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 374x
  • 17
Ja, občan

Helena Smihulova Laucikova

Ja, občan

Vážení občania  ania  ia. Posmieva sa mi ozvena z mestského rozhlasu. Oznamujú, informujú, upozorňujú, nariaďujú nám. Odložím nedočistený zemiak, otvorím okno na kuchyni, aby som lepšie počula.

  • 16. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 391x
  • 17
Ženích Euro

Helena Smihulova Laucikova

Ženích Euro

Neviem, či je naša Koruna už súca na vydaj. Vraj je dobre pripravená. Aj u susedov, za hranicami, chystajú dievky na vydaj. Euro ich nechce, /ale ani oni sa oň zatiaľ netrhajú/, vraj sú pre neho nie dosť dobré. Našu chce, len neviem či to „áno“ bude úprimné a šťastné.

  • 9. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 195x
  • 26
reklama
SkryťZatvoriť reklamu