reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x
reklama

Magdine puzzle

Majáles

Helena Smihulova Laucikova

Majáles

Chceš ísť na majáles do PKO, alebo do Petržalky, opýtala sa mama. Nikde, zahundrala Magda a utrela potôčik vody stekajúci z kuchynskej linky. Mama umývala riady a Magda utierala. Počula som, zasmiala sa mama.

  • 7. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 557x
  • 23
Vtedy na deke

Helena Smihulova Laucikova

Vtedy na deke

Soňa energicky vyprašovala deku, akoby dávala znamenie, dnes na Zlatých končím. Drobné smietky sa jej lepili na opálené telo, výdatne natreté Nubianom , čudne voňajúcim olejom, pripomínajúcim čiernu kolomaž.

  • 18. júl 2017
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 064x
  • 24
Vyblednuté červené škvrny

Helena Smihulova Laucikova

Vyblednuté červené škvrny

Zavolaj Soňu na obed, keď ostala doma celkom sama, povedala mama. A tak, ako vždy, keď s niečím vnútorne nesúhlasila, ale rešpektovala rozhodnutie druhých, povedala: „A naozaj musí ísť!?“

  • 22. aug 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 211x
  • 21
Mámivé mávanie krídlami

Helena Smihulova Laucikova

Mámivé mávanie krídlami

Magda strčila lakťom do bráničky a vošla do záhrady. V rukách držala starý plechový lavór s vypranou bielizňou. V ústach, medzi perami pridržiavala  štipce, čo sa jej nevmestili do odutých vreciek. Obišla rebrík, opretý o starú

  • 11. máj 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 580x
  • 7
Cúvanie dopredu

Helena Smihulova Laucikova

Cúvanie dopredu

Vyzeráš, ako stará striga!  A k tomu si obyčajná zlodejka, povedala Magda. Ja, urazene sa opýtala Staroba? Ty sa môžeš akurát sťažovať, hanbi sa! Zrechnujme to, povedala starosvetsky. Čo, čo také som Ti vzala? Krásu, silu, mladosť?! Uvedom si, keby som k Tebe neprišla, nemáš vôbec nič. Si absolutno. Mala by si mi byť vďačná, veď  ja som Ti predsa dala celý Tvoj doterajší život, čo si ešte  naozaj nič nepochopila, že ja patrím k Tebe, že som Tvoja. Nechcem byť Tvoja nepriateľka. Reči, reči, pomyslela si Magda, ale niečo na tom je.

  • 3. jún 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 014x
  • 17
reklama
Vedľajšie účinky

Helena Smihulova Laucikova

Vedľajšie účinky

Magda sa zohla, vybrala z kabelky recept. Z hrdla jej vyšiel  čudný, neovládateľný zvuk. Zahanbila sa pred sebou. Grgla. Zaujímavé, taký otrasný zvuk, a slovo „grgla" znie celkom  zvukomalebne, pomyslela si. Naučeným, upokojujúcim pohybom si pretrela rúžom pery, / vyzerám, akoby som práve dojedla paradajkovú polievku, potrebujem nový rúž/, za ucho kvapku parfému, buchnutie dverí na aute. Vošla do lekárne.

  • 13. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 095x
  • 16
Tak si ži v v nevedomosti!:)

Helena Smihulova Laucikova

Tak si ži v v nevedomosti!:)

Vstala som zo stoličky, dramaticky natiahla ruku smerom von z kuchyne a teatrálne zakričala: Tak si ži v omyle, keď neveríš, že bol taký kockový cukor, čo nebol kocka:) Tomuto môjmu geniálnemu  výroku predchádzala  debata na najvyššej manželskej úrovni.

  • 5. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 981x
  • 31
Vianočná veľkosť

Helena Smihulova Laucikova

Vianočná veľkosť

Malý športový obchod, kde sa vchádza priamo z ulice, po troch ošúchaných schodíkoch. Magda vošla dnu,  drgla do regálu, rozopla si kabát, poutierala zarosené okuliare. Zhíkla od údivu.  To je to! Čo je to to, povedal muž a rezignované zdvihol zo zeme tričko, zvalené  víchricou Magda. No toto chcem, aby mi priniesol Ježiško pod stromček. Vždy som túžila po takomto mäkučkom, priložila si rukáv k lícu, teplom, strakatom svetri s nórskym vzorom a teraz tu, aha, visí na vešiaku a čaká len na mňa.

  • 19. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 563x
  • 8
Ako sťahovaví vtáci

Helena Smihulova Laucikova

Ako sťahovaví vtáci

Magda vystúpila z príjemne klimatizovaných priestorov vlaku na Bratislavskej hlavnej stanici. Zdalo sa jej, akoby  sa vnorila do veľkého balíka horúcej,  suchej vaty. Som doma. Ten pocit ju veľmi prekvapil, priam zaskočil.  Ako sa tu môžem cítiť doma?! Nemám tu  už predsa nikoho, iba na cintoríne, nemám tu hmatateľný domov, kde by ma niekto čakal, cítim sa, ako bezdomovec vo svojom meste.

  • 3. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 895x
  • 16
Bozk

Helena Smihulova Laucikova

Bozk

Koľko  stupňov Ti ukazuje teplomer? 38,5 celzia.  Bobre kúriš, fufňavo povedala Magda.  A Tebe koľko, vystihol správny okamih na otázku chrapľavý hlas,  medzi dvoma záchvatmi kašľa.  Ja ti ani neviem.  Máme ešte papierové vreckovky? Binuli sa, vezmi si  toaletný papier, alebo, nie, tie vreckovky s monogramom nie, tie druhé. Najprv sa vysmrkajme a naraz. Bobre. Môžme ísť.

  • 1. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 660x
  • 12
reklama
ne – Stretnutie

Helena Smihulova Laucikova

ne – Stretnutie

Dunaj tečie stále rovnako, pomyslela si Magda a oprela sa o kamenný múrik zábradlia. Mohla by som si naň sadnúť,  ako voľakedy, prehodiť nohy na jednu stranu a pozerať sa na lode, vlečúcu sa sipiacu vodu, alebo prehodiť na druhú stranu a pozerať sa,  kto ide okolo Bohúňovej  sochy držiacej v ruke paletu a chýbajúci štetec v druhej ruke.

  • 22. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 785x
  • 20
Zimné plavky

Helena Smihulova Laucikova

Zimné plavky

Prúd vzduchu, na dne skrine, rozvíril chuchvalce prachu a vôňu levandule, ako závan leta. Ty si má levandulovááá, fajn pesnička, pomyslela si Magda a ďalej  sa prehrabávala v hlbinách skrine.

  • 13. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 823x
  • 20
Spľasnutá bublina

Helena Smihulova Laucikova

Spľasnutá bublina

S veľkým záujmom i závisťou sme sa pozerali na Ruženu, sediacu na školskej lavici. Tvárila sa dôležito.  V ústach mala obrovskú guču žuvačky a sťažka prežúvala. K starej, bez chuti, čo vyzerala ako plastelina,  si pridala novú. Líca mala  od námahy červené , očami blýskala z jednej strany na druhú, či ju vidíme, že práve objavila  pre nás nedostupnú Ameriku:)

  • 7. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 906x
  • 72
Vtedy na kupku, na Tehelnom poli

Helena Smihulova Laucikova

Vtedy na kupku, na Tehelnom poli

Za siedmymi horami, za siedmymi riekami, keď sa letný prázdninový čas pomaly sypal, ako horúci piesok, keď ešte nebola televízia a mobily nemali ani špióni vo filme a počítač bol veľký ako tanečná sála, vtedy som prežila senzačné prázdniny na kupku,  na Tehelnom poli.

  • 1. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 322x
  • 65
Magdine naplnené prázdno

Helena Smihulova Laucikova

Magdine naplnené prázdno

Z ulice počuť zvuk štartujúceho auta, detské  kroky na schodoch, buchnutie dverí. Maťko od susedov  ide do škôlky. Aha, už nereve, zvyká si na život.  Ticho. Škoda, že ešte nie som stará mama. Z odkvapu  padá do suda dažďová voda . Robí pekné čľup - čľap. Ako mi je fajn, nemusím nikde ísť, pomyslí si Magda. Ten dôchodok je predsa len na niečo dobrý. Zakutrala sa do perín. Mohla by som odrhnúť žaluzie a pozerať sa ako prší. Nad horami, sa rovnako lenivo ako Magda, prevaľuje jesenná hmla.

  • 12. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 762x
  • 62
reklama
Magdine stratené ilúzie

Helena Smihulova Laucikova

Magdine stratené ilúzie

Bratislava, august 1968. Celú cestu zo Stuttgartu, boli vo vlaku smer Paríž - Bratislava, Magda so Želou samé. Občas nazrel do kupé sprievodca a neveriacky pokrútil hlavou.

  • 21. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 569x
  • 34
Magdine PKO

Helena Smihulova Laucikova

Magdine PKO

Zajtra idem do tanečnej. Nemám si čo obliecť. Už dva razy som mala tie isté šaty, pritom boli aj tak sestrine. Skúsim si požičať od Soni bodkovanú blúzku. Látku jej mama kúpila v Tuzexe za bony a ušila ju suseda. Ale je bohovska. Požičala mi ju, ale na oplatku chcela moju červenú kabelku. Lenže ja som ju už sľúbila Dane. Tak som povedala, dohodnite sa medzi sebou.

  • 24. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 412x
  • 119
Za mrežami slobody

Helena Smihulova Laucikova

Za mrežami slobody

Bratislavská železničná stanica, máj 1968. Vlak, ktorý ide do Paríža by nemal byť taký obyčajný, sklamane si pomyslela Magda.  Dlho nemohla odtrhnúť pohľad od ceduľky upevnenej hrdzavejúcimi skrutkami na dverách vagónu. Bratislava- Sttutgart - Paríž. Cez Prahu.

  • 4. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 001x
  • 48
reklama
SkryťZatvoriť reklamu