reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x
reklama

Súkromné

Kúpeľ

Helena Smihulova Laucikova

Kúpeľ

Ženám trčali z vody iba hlavy.Tváre počmárané krížom-krážom vráskami.Jedna z nich patrí mne. Vyzeráme ako tie staré korytnačky,tie čo v zimnej záhrade kúpeľov v bazéniku nehybne vegetujú, napadlo ma.

  • 26. nov 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 646x
  • 32
Babie leto

Helena Smihulova Laucikova

Babie leto

Kabínka bola asi taká veľká, ako špajza, svetlo príjemne šetrné. Doma mám na jednej stene policu s kompótmi a lekvármi, tu bolo obrovské zrkadlo.

  • 16. sep 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 496x
  • 12
Čučoriedky

Helena Smihulova Laucikova

Čučoriedky

V podvečer som sa zhovárala so susedou na našej ulici. Stará škodovka zastala pri chodníku, otvorili sa dvere, blysli čierne oči, ozval sa chrapľavý mužský hlas:„Nekúpite čučoriedky, pani?“

  • 5. aug 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 261x
  • 33
Prázdniny

Helena Smihulova Laucikova

Prázdniny

Tak čo cez leto, opýtala som sa syna veľmi pragmaticky, už ste si premysleli ako s deťmi cez prázdniny? Odkedy a akú dlhú mám „službu“? … týždne, zamrmlal. Koľko?

  • 25. júl 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 542x
  • 10
Aj zmrzline je teplo

Helena Smihulova Laucikova

Aj zmrzline je teplo

Je veľmi teplo, zmrzlina sa topí na suchu, povedala som. Nič. Možno sa tak „zmrzlinovsky“ potí. Nič. Ľudia, ktorí sa mračia, tak nemôžu jesť zmrzlinu! Je to proti zákonom leta aj zmrzlinovému kódexu, povedala som môjmu mužovi.

  • 26. jún 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 514x
  • 13
reklama
Veci života

Helena Smihulova Laucikova

Veci života

Pomykala som zástrčkou, či dobre prilieha. Sedí, šťavu má, tak čo je s ním. Toto mi nerob, si zapnutý, tak počúvaj. Kamarátsky som do neho drgla papučou.

  • 23. máj 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 521x
  • 9
Nehrám sa

Helena Smihulova Laucikova

Nehrám sa

Ráno som si symbolicky zacvičila. Ukazováky na ruke som zdvihla a asynchrónne skrčila. Päťkrát. Strč prst skrz krk, napadlo ma. Pokrútila som aj nohami v členkoch.

  • 16. feb 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 707x
  • 21
Pod povrchom

Helena Smihulova Laucikova

Pod povrchom

Z Vianoc sa nedá vyzuť, rovnako ako sa nedá vyzuť z vlastných narodenín. Prídu každý rok. Aj som skúšala, ale nejde mi to. Vždy ma dobehnú, nech by som bola aj na Sahare.

  • 2. jan 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 600x
  • 35
Dva lístky do sveta

Helena Smihulova Laucikova

Dva lístky do sveta

Aký lístok? Hlasnejšie prosím, a máte občiansky preukaz, usmieval sa na mňa šofér autobusu. Mal beťársky šedivý fúzik, vyblednuté modré oči a tesnú vestu obopínajucu brucho.

  • 10. dec 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 726x
  • 23
Chcem Pacha!

Helena Smihulova Laucikova

Chcem Pacha!

Chcem Pacha, okamžite, sofort mi doveďte toho najväčšieho Slováka, hystericky kričala panovníčka. Dupkala nohami, trieskala o zem vzácnym porcelánom.

  • 25. nov 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 810x
  • 9
reklama
Pamäť domu

Helena Smihulova Laucikova

Pamäť domu

Stryná Ola sa otočila od šporáka, strčila mi do ruky misku s mliekom, zanes to mačke na dvor. V to leto som už dosiahla na kľučku, ale aj tak som čakala, že mi dvere z kuchyne otvorí, aby som nevyliala.

  • 6. nov 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 530x
  • 19
Mám rada rezance s orechmi

Helena Smihulova Laucikova

Mám rada rezance s orechmi

Bola som na orechoch, len také paberky, ale sú dobré, zopár ti dám, budeš mať na Vianoce, povedala mama. Chceš na obed orechové rezance, alebo pečené kurča?

  • 16. okt 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 238x
  • 20
Zápisky z čakárne

Helena Smihulova Laucikova

Zápisky z čakárne

Ktovie koľko času v živote prežijeme čakaním na niečo. Na vlak, na obed, na leto, na zimu, kým vyrastieme, kým skončíme školu, na vodičský, na lásku, na byt, na vnúčatá. U lekára všetci čakáme na zázrak zdravia.

  • 8. aug 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 851x
  • 48
Pod letným nebom

Helena Smihulova Laucikova

Pod letným nebom

Pocit letnej pohody je nevyspytateľný. Môže sa dostaviť hocikedy a hocikde, jasné, že počas leta. Môžete cestovať za ňou ďaleko, hľadať ju ako neznámu krásku sľubujúcu neuveriteľné zážitky.

  • 30. júl 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 476x
  • 23
Rešpekt času

Helena Smihulova Laucikova

Rešpekt času

Hodinky  pôsobili staro, neligotali sa, mali ošúchaný kožený remienok. Neviem či boli lacné, alebo drahé, ale otec ich mal rád a zdalo sa mi, že bol na ne hrdý.

  • 20. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 555x
  • 22
reklama
„Majte radi šport, Vaša Nasťa“

Helena Smihulova Laucikova

„Majte radi šport, Vaša Nasťa“

Myslím, že vnímavý človek aj  pri  športových televíznych prenosoch si  aktivuje v sebe čosi veľmi fajn, aj keď sedí doma na zadku.

  • 15. feb 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 579x
  • 0
Darčeky nosí Ježiško

Helena Smihulova Laucikova

Darčeky nosí Ježiško

Predstav si, čo chce vnučka Lenka od Ježiška. No, hovor, daj inšpiráciu. Včera mi povedala, že chce husle, ale presne také isté ako má Miro Jaroš, červené! Ale nie hračkárske, čo hrajú samé, aj to falošne, ozajstné.

  • 20. dec 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 418x
  • 25
Ty si myslíš, že ja si myslím!?

Helena Smihulova Laucikova

Ty si myslíš, že ja si myslím!?

Nesnaž sa mi čítať myšlienky, zle ich čítaš, povedala sestra. A aj keby si ich dobre prečítala, tak by si si ich vyložila po svojom, čiže zle, lebo som to myslela celkom inak.

  • 7. dec 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 754x
  • 16
Ukryté v jablčníku

Helena Smihulova Laucikova

Ukryté v jablčníku

Novembrový vietor poriadne vyfukoval. Občas hodil do okna  za hrsť farebných  listov  pomiešaných so snehom.  Na strome sa držalo ešte zopár červených jabĺk.  Včera sme hrabali lístie v záhrade  a zase napadalo, povedal vnuk.

  • 7. nov 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 621x
  • 24
Prestaňte sa tĺcť, lebo uvidíte!

Helena Smihulova Laucikova

Prestaňte sa tĺcť, lebo uvidíte!

Na zadných sedadlách auta nastalo na chvíľku ticho, malé detské ruky  prestali šibrinkovať a zavládlo krátke prímerie.  Bola som hrdá na svoj výchovný počin. Aha, aký mám rešpekt! Neviem síce vychovávať, ale výsledky mám dobré.

  • 18. aug 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 854x
  • 16
reklama
SkryťZatvoriť reklamu