reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x
reklama

Nezaradené

jabloňové

Helena Smihulova Laucikova

jabloňové

Moje obľúbené farby sú zemité. Jediné ružové tóny, ktoré ma vedia očariť, patria jabloňovým kvetom.  Nadýchané ľahké sukienky lupeňov v kombinácii so sviežimi zelenými listami urobia z jablone obrovskú kyticu.

  • 17. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 41
Finalista a outsider

Helena Smihulova Laucikova

Finalista a outsider

Často sa zdá, že stavím na nesprávneho koňa. Je pravda, že ma to nič nestojí, keď  prehrá. Ale som veľmi šťastná a hrdá, keď ostatných prekvapí a zvíťazí . Len o trochu menej, ako by som  vyhrala sama. Chce sa mi zakričať: “Ja som to vedela, hovorila som vám“. Mám dobrý nos. V poviedkach a zamysleniach Laca Remeňa som „zaňuchala“ niečo, čo  má cenu. Skôr ako ho ocenila odborná porota súťaže „poviedka 2008“ .

  • 24. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
V dreve

Helena Smihulova Laucikova

V dreve

Drevo je živý materiál. Keď som bola dieťa, tak tuho som  zvierala v ruke varešku, až som cítila svoj pulz a myslela som si, že aj  drevenej vareške bije srdce.

  • 20. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 40
Iluminácia

Helena Smihulova Laucikova

Iluminácia

Spôsob osvetlenia predmetu v obraze. Hra so svetlom, vytváranie ilúzie, atmosféry.

  • 20. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 474x
  • 25
Zrnká času

Helena Smihulova Laucikova

Zrnká času

Presýpanie času z bodu A do bodu B v časopriestore presýpacích hodín. Definíciu času nepoznám, ani si s tým nelámem hlavu.

  • 26. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 21
reklama
Horúce slnko

Helena Smihulova Laucikova

Horúce slnko

Oranžová je horúca farba. Pomaranč je osviežujúci. Svetlý kubánsky aj červený kalifornský. Odtiene sú rôzne. Sadaj slnko, sadaj, za vysokú horu, keď nebudeš sadať stiahnem Ťa za nohu. Oblaky sú oranžové. Mám fatamorgánu. Možno mám úpal:)

  • 25. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 26
Šperk v tráve

Helena Smihulova Laucikova

Šperk v tráve

Taký drobný malý kvietok. Stratila som ho na lúke. Odhŕňala som trávu, pozerala som sa, div som si oči nevyočila. V zelenej tráve sa skrývalo všeličo. Našla som veľa skutočných drobnosti majstrov. Nežné, nenápadné originály môjho šperku.

  • 19. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 25
Životné nátery

Helena Smihulova Laucikova

Životné nátery

Na fotografiách vidno občas pod povrch, podstatu. Najmä z portrétov. Nikto sa mi nechce dať fotografovať. Tak som si našla jednu starú modelku, stoličku. Sedela v záhrade pod veľkou jabloňou, v tieni konárov .Na prvý pohľad šedivá a maličká. Bola pokojná a trpezlivá. Nič predo mnou netajila. Odkryla nánosy svojho života.

  • 10. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 42
V tmavom lese

Helena Smihulova Laucikova

V tmavom lese

Obloha nad horami bola tmavá, skoro čierna. Mrmlala, hundrala, hromžila. Niekedy si prisvietila bleskom. Biele vankúše jej boli malé, prehadzovala ich z vŕška do doliny.

  • 4. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 25
Orgovánový ťah štetcom

Helena Smihulova Laucikova

Orgovánový ťah štetcom

Aká je to orgovánová farba? Odpovedám celou vetou: Orgovánová farba je farba orgovánu:) Orgovánová farba úradne neexistuje. Nevadí, každý si môže predstaviť svoju orgovánovú farbu. Bledo fialovú, do ružova, do bledo modra, tmavo fialovú aj bielu . Práve teraz bývam na orgovánovej ulici, v orgovánovom dome. Aj uteráky mám orgovánovej farby, všetky odtiene. Som orgovánová.

  • 26. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 26
reklama
Pohľadnica

Helena Smihulova Laucikova

Pohľadnica

Posielam vám pohľadnice z liptovských podhorských lúk a pasienkov. Čisté zelené tóny ticha. Priestor a harmóniu. Kryštálový nápoj voňavého vzduchu ochutený studeným snehom hôr a ozdobený kvetmi bielej trnky. Spev škovránka a vzdialený cengot pasúcich sa ovečiek malého princa.

  • 12. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 42
Horská rieka

Helena Smihulova Laucikova

Horská rieka

Voda v horskej rieke je čarodejnica. Dobrá aj zlá. Vie meniť tvar, farbu. Krútiť sa v divom tanci i jemne podržať kvet nad hladinou. Nežne šumieť, žblnkať , aj revať ako šialená.

  • 23. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 21
Zase si nechala svietiť

Helena Smihulova Laucikova

Zase si nechala svietiť

Niekde si nechala svietiť svetlo. Ja? A kto iný. Pozri sa sám. To svetlo je zadarmo a keby zhaslo, tak amen - tma.

  • 2. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 24
Stratená hodina

Helena Smihulova Laucikova

Stratená hodina

Letný čas, zimný čas. Zem sa stále krúti rovnako , čo máme prekrúcať jej hodiny. Len, aby sa nenaštvala, tá zelená guľa.

  • 30. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Pekne šibnuté

Helena Smihulova Laucikova

Pekne šibnuté

Šibnutá šibačka šibe snehom, slintá šalátom a šunkou, šľahačkou, šťastím. Slnko nespi! Šomrem si s mokrými vlasmi pri okne.

  • 24. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 41
reklama
Jarné vody

Helena Smihulova Laucikova

Jarné vody

Voda si žije svojim životom. Nájde si svoje neuveriteľné cestičky, prepchá sa všade. Nebojí sa prekážok. Mení formu, tvar. Podlezie, obíde, prská, studená, kľudná, životodarná aj ničivá.

  • 12. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Kryštálové variácie

Helena Smihulova Laucikova

Kryštálové variácie

Kryštálové sklo, ľad, voda, vzduch. Zamiešať. Kryštálové videnie.

  • 27. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 37
Sen v aute

Helena Smihulova Laucikova

Sen v aute

Batohy a ruksaky sme nahádzali do kufra auta. Konečne sedím. Môžeme ísť? Aj som chcela odpovedať, ale ani hlások som nevydala. Možno, že som už spala. V Štrbe sa mi začalo snívať, že fotografujem. Ešte aj vo sne som počula: „to sú nápady“. Ale sen je sen, nik mi v ňom nebude rozkazovať. A tak som fotila a fotila. Občas som aj zakričala „brzdi, myslím aj nezavadzaj!“

  • 16. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 520x
  • 18
Prelínanie

Helena Smihulova Laucikova

Prelínanie

Prelínajú sa farby, tvary, vône. Aj ročné obdobia. Niekedy ťažko rozpoznať kedy končí zima a začína jar. Predjarie, to je prelínanie jari do zimy. Na Liptove znamená prísľub jari, občas naozaj len sľub. Na končiaroch biela, v doline zelená. Studená voda vrie s ľadom . Posledné stopy lyží, alebo prvé stopy trávy. Pekné sľuby jari, len aby ich dodržala.

  • 12. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 29
Spadlo slnko za hory

Helena Smihulova Laucikova

Spadlo slnko za hory

Zrazu. Nezapadlo, ale spadlo. Krásna žltá guľa nad horami, otočím sa a už je nebolo. Spadla za hory, ako ustatý človek do postele. Zívlo a poslalo ešte pár lúčov na rozlúčku. Dobrú noc, veď aj zajtra vyjdem.

  • 5. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 406x
  • 28
reklama
SkryťZatvoriť reklamu