reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x
reklama

tretie oko - fotografie

Predjarie pod Barancom

Helena Smihulova Laucikova

Predjarie pod Barancom

„Ak sa na horách vietor pováľa po snehu, nebude ešte teplo“ , hovorila moja stará mama

  • 30. mar 2023
  • Páči sa: 6x
  • Prečítané: 281x
  • 5
Májové snenie

Helena Smihulova Laucikova

Májové snenie

Odkvitnuté lupene z kvetov jabloní poletovali, kde-tu, ako snehové vločky.

  • 28. máj 2022
  • Páči sa: 10x
  • Prečítané: 366x
  • 9
Koledník

Helena Smihulova Laucikova

Koledník

Ujček Štrben, na Vianoce, niekedy aj na celú zimu prišiel k svojej dcére. Bývame na jednej ulici.

  • 5. jan 2022
  • Páči sa: 18x
  • Prečítané: 455x
  • 10
Jablko

Helena Smihulova Laucikova

Jablko

Každý rok, v jeseni, sa opakuje moja radosť z dozretých jabĺk. Aj fotografická. Nezunujú sa mi.

  • 20. dec 2021
  • Páči sa: 14x
  • Prečítané: 379x
  • 9
Krajina

Helena Smihulova Laucikova

Krajina

Plenér. Široké plátno. Panoráma. Svetlo. Farby . Kráčajúca Jeseň. Liptov.

  • 8. nov 2021
  • Páči sa: 13x
  • Prečítané: 419x
  • 5
reklama
Bodkované

Helena Smihulova Laucikova

Bodkované

V záhrade, pod jabloňou, je stôl s červeným bodkovaným obrusom a stoličkami. Na stole je pohár s vodou. Vietor nadvihuje obrus až vidieť biele nohy stola.

  • 22. sep 2021
  • Páči sa: 13x
  • Prečítané: 488x
  • 15
Za včerajšou zimou

Helena Smihulova Laucikova

Za včerajšou zimou

Zima sa nerozhodne pretláča s jarou.  Prelínanie, roztápanie. Včerajšia zima, dnešná jar. Pribudla mi jedna zima.

  • 22. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 352x
  • 16
Hromničná zima

Helena Smihulova Laucikova

Hromničná zima

Ak chce Zima ukázať svoju silu a moc, tak na Hromnice má poslednú príležitosť. Potom to ide s ňou už dole kopcom. Sily jej ubúdajú. Slnku pribúdajú.  Na Hromnice zimy polovice“.  „Na Hromnice o hodinu více“.

  • 3. feb 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 467x
  • 23
Odložené okamihy

Helena Smihulova Laucikova

Odložené okamihy

Fotografie sa vysypali zo škatule od topánok, aj  z albumu. Padali jemne šušťavo  a zdalo sa mi, že spomalene. Fotografie  sa odlepili z malých rožkov a teraz vyzerali akoby sa stratili, premiešali sa v čase i v priestore.

  • 12. jan 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 468x
  • 19
Chotár v jeseni

Helena Smihulova Laucikova

Chotár v jeseni

Vyšla som hore  cestou na kopec. Popoludňajšie slnko svietilo nízko nad obzorom. Obloha bola modrá, hory blízko na dosah ruky, doliny sa halili do jemného závoja hmly.

  • 11. nov 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 493x
  • 14
reklama
Šarkan

Helena Smihulova Laucikova

Šarkan

Jeseň prilieta na šarkanoch. Aj moje  spomienky prileteli  na modrom šarkanovi. Radostne sa trepotali, leteli  modrou oblohou bez času, ponad domy, hory, polia až pristali na lúke za našim domom.

  • 4. nov 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 305x
  • 6
Zo života hrušky

Helena Smihulova Laucikova

Zo života hrušky

Hrušky pozná každý, aj jablká. Dozrievajú na jeseň. Sú zdrojom vitamínov a prvých maliarskych pokusov v škole. Majú pekné ženské tvary . Túto našu hrušku, čo nám rastie v záhradke pod oknom poznám od malička.

  • 13. okt 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 464x
  • 21
September za humnami

Helena Smihulova Laucikova

September za humnami

Humno bolo staré.Jeho základy a časť steny tvorili pozliepané kamene, vyzbierané na poli. Bolo veľké ako menšia telocvičňa, aj keď je pravda, že v detstve sa mi zdali oveľa väčšie. Iba vráta sa mi zdali rovnako obrovské.

  • 23. sep 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 481x
  • 36
Pod Barancom

Helena Smihulova Laucikova

Pod Barancom

Sadnúť si na letnú lúku je fajn. Sedím a kochám sa. Pekný výhľad. Vyzula som si topánky. Krásne je tu, kde by som chodila, pomyslela som si. Stačí vyjsť nad dedinu, poza humná. Pokosená tráva vonia.

  • 8. júl 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 598x
  • 2
Zo života púpav

Helena Smihulova Laucikova

Zo života púpav

K púpave mám veľmi blízky vzťah, lebo sa mi spája s detstvom a ten obrázok nevykorením, rovnako ako sa nedá vykoreniť púpava z lúk. Na hlave mám venček z púpav, prsty polepené šťavou, čo vytiekla z odtrhnutej stonky, je horká.

  • 19. máj 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 567x
  • 54
reklama
Cez les

Helena Smihulova Laucikova

Cez les

Na  konci našej ulice, začína les. Za tie roky, čo tu bývame som s ním  zrástla. Poznám jeho premeny  od jari do zimy, jeho  zákutia i cestičky.  V prvej zákrute rastie divá čerešňa. Pamätám si ju,  bola  iba taká, ako  štíhli prútik .

  • 6. máj 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 463x
  • 17
Inventúra zimy

Helena Smihulova Laucikova

Inventúra zimy

Urobila  som inventúru v skriniach. Odložila zimné vetrovky, čiapky a šále. Urobila som miesto pre jar. Mohla by som urobiť poriadok aj s fotografiami, kedy, keď nie teraz, času mám dosť, pomyslela som si.

  • 9. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 403x
  • 8
Mágia plamienkov

Helena Smihulova Laucikova

Mágia plamienkov

Rada sa pozerám na tancujúce plamienky v krbe. Bojujú s tmou,poskakujú, krútia sa,šepocú, objímajú sa, červenajú, hadia sa,ladia, ešte raz vyskočia a zhasnú.Jednoduché staré divadlo. Absolútne nadčasové.

  • 11. jan 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 333x
  • 6
Hýrivé farby jesene

Helena Smihulova Laucikova

Hýrivé farby jesene

Vinohrady hýrili farbami ako zrelé víno, presvetlené lúčmi zapadajúceho slnka. Od jemne žltej až po sýtu bordovú. Jeseň. Hravá, roztopašná, provokovala farebnými kombináciami, mierne gýčovitá, opito tancovala s vetrom,

  • 12. nov 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 353x
  • 6
Spomínam na Paríž

Helena Smihulova Laucikova

Spomínam na Paríž

V kúpeľnom parku, v Dudinciach, sedel na lavičke chlap. Mal spustené plecia, bol chudý, namrzený a fajčil ako o život. Možno sedemdesiatnik. Na lavičke bola pohodená igelitka. Prisadla som si. Neprekážali sme si.

  • 5. nov 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 904x
  • 21
reklama
SkryťZatvoriť reklamu