reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Helena Smihulova Laucikova

Helena Smihulova Laucikova

Bloger 
  • Počet článkov:  485
  •  | 
  • Páči sa:  293x
reklama

tretie oko - fotografie

Pupok mesta

Helena Smihulova Laucikova

Pupok mesta

Mesto, ktoré nemá námestie je ako človek bez pupka. Niečo mu chýba, alebo  akoby malo slabý pulz.  Centrum  má mať kostol, krčmu,úrad, aj fontánu, zeleň, lavičky a hlavne ľudí.Domácich aj turistov.

  • 22. aug 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 533x
  • 14
Maľované vodou

Helena Smihulova Laucikova

Maľované vodou

Za siedmymi horami, za siedmymi dolami, kde sa voda sype a piesok leje, tečie horská rieka.Voda vie rozprávkovo čarovať. Vie byť dobrá aj zlá. Mení farbu, tvar, je krásna, divoká, nežná, spievajúca, revúca, nebezpečná aj pokojná.

  • 15. máj 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 19
Obzretie

Helena Smihulova Laucikova

Obzretie

Starká, Ty si taká stará ako vojna, opýtal sa ma malý  vnuk? Nie, ja som stará ako mier, zasmiala som sa. Narodili sme sa v jeden rok, v roku 1945.

  • 3. máj 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 550x
  • 31
Pohľadnice spod Kriváňa

Helena Smihulova Laucikova

Pohľadnice spod Kriváňa

Kriváň sa približoval, za každou zákrutou rástol a rástol až sa nezmestil do fotoaparátu, nemala som kde cúvnuť, tak som z neho odfikla:) Pohľad z mosta do prosta. Rieka tečie, rečie. Kriváň, kameň, amen.

  • 26. feb 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
Zimný pozdrav

Helena Smihulova Laucikova

Zimný pozdrav

Zimná pošta. Hádam už aj stačilo, nesyp už viac, pomyslela som si, keď som odhŕňala sneh z pred domu.Schránka na listy mala peknú bielu čiapku.Slnko v pomaranči. Studená perina. Mara je zmrznutá, ale pekná.Stopy. Dni sa predlžujú.

  • 24. jan 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 398x
  • 14
reklama
Pele-mele

Helena Smihulova Laucikova

Pele-mele

Pomiešala som jablká, hrušky, kvapky dažďa, listy, konáre, motýľe. Pridala jesenné farby, vône a zaliala slnkom. V sychravých dňoch budem hrýzť slnko v jablkách.

  • 3. dec 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Popri ceste

Helena Smihulova Laucikova

Popri ceste

Sedela pri ceste. Bolo za päť minút jeseň. Obzerala sa  za slnečnými dňami ako niekto, kto je spokojný so svojou robotou.

  • 2. okt 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Smäd po živote

Helena Smihulova Laucikova

Smäd po živote

Pod mostom stál chlapec v modrom tričku a hádzal skalky do vody. Aj bicykel mal modrý. Chvíľu som si myslela, že to je bicykel môjho detstva.

  • 25. aug 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 37
čerešňové

Helena Smihulova Laucikova

čerešňové

Susedia, z domu od naproti, odchádzali na dovolenku. Mávali nám a kričali „oberáte, oberáte“? Oberáme, oberáme,smiali sme  a mávali  im z rebríka. Po týždni sa vrátili a my sme ešte stále oberali čerešne.

  • 5. júl 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 27
Za dedinou

Helena Smihulova Laucikova

Za dedinou

Ak je dedina  na kopci, obyčajne tam fúka. Veterná Poruba má priliehavý názov. Výhľady na veniec liptovských hôr , prechádzka po poli,  pocit voľnosti.  Rada  tam chodím v každom ročnom období.

  • 18. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
reklama
Každý rok zakvitnú

Helena Smihulova Laucikova

Každý rok zakvitnú

Vietor hodil do okna hrsť lupienkov z kvetov čerešne. Otvorila som okno. Jarný vzduch sa rozlial  po kuchyni a zmiešal sa s vôňou pŕhľavy. Pijem čaj. Mala by som ju nasušiť, pomyslela som si.

  • 30. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 21
Zimný podvečer

Helena Smihulova Laucikova

Zimný podvečer

Podvečer pod horami. V zime chodí slnko veľmi skoro spávať. Pred spaním si zapne  na chvíľu lampu, ale  dlho  nesvieti. Za pár minúť spadne za  hory, akoby uťal.

  • 26. feb 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 519x
  • 10
Deň ako namaľovaný

Helena Smihulova Laucikova

Deň ako namaľovaný

Obloha bola vymaľovaná  ako modrými  pastelkami. Všetkými tónmi modrej. Niektorý tón  bol  veľmi tichý, ale vysoký a niektorý sýty  a hlboký.

  • 30. jan 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
S októbrom na plese

Helena Smihulova Laucikova

S októbrom na plese

V októbri sa nechodí na ples, ale Štrbské pleso má celoročnú sezónu. Nezvyčajne málo ľudí, rovnako naladených, nikde sa nenáhliacich. Ticho a pokoj, teplá, príjemná atmosféra s ustálenou slnečnou náladou

  • 23. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 144x
  • 14
September

Helena Smihulova Laucikova

September

Nefotografuj ma, povedal mi September. Prečo, veď si pekný, mne sa páčiš, povedala som. Nie som ani mladý, ani starý, zamrmlal. Netáraj, pomyslela som si a odohnala dotieravú včelu. Pozri sa ako ťa  obletujú . Si zrelý.

  • 18. sep 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
reklama
Rieka

Helena Smihulova Laucikova

Rieka

Nejdem proti prúdu, nehľadám prameň, nejdem po prúde, nehľadám more. Môj tieň si namáča nohy vo vode ako  čajka. Som rybou, som skala  vyhladená  časom rieky, som jazdkyňa na koni. Splývam s riekou .

  • 31. júl 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Keď zakvitnú lúky

Helena Smihulova Laucikova

Keď zakvitnú lúky

Mám rada ten čas, keď  zakvitnú lúky. Dni sú dlhé a noci krátke, ako  kvetované šaty dievčat v lete. V rovnakej  prírodnej scenérii sa mi objavujú dávne obrazy.

  • 16. jún 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
Miestami spŕchlo

Helena Smihulova Laucikova

Miestami spŕchlo

Májový dážď je príjemný a pekný ako májová láska a zdravý ako májová bryndza.Poeticky, nežne mi zaklopkal na okno, poď von, poumýval som vzduch od peľu, osviežil zelené farby v záhradke, napojil kvietky

  • 16. máj 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Mrazisko a zimuška

Helena Smihulova Laucikova

Mrazisko a zimuška

Vonku bola taká zima, že aj fotografie vo foťáku  zamrzli a keď som prišla domov a otvorila chladničku, tak sa mi zdalo, že je v nej teplo.

  • 1. feb 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Rok v divočine

Helena Smihulova Laucikova

Rok v divočine

Prišla som neskoro, počkala som za dverami, kým dohovorí príjemný mužský hlas: „Stál som na lesnej čistinke, nerobil žiadne pohyby, skoro som nedýchal. Oproti mne stálo malé šteňa a pozorovalo ma.

  • 6. dec 2016
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 0x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu